Business Nat

large (6)

Torsdag. Vi hade projektmöte idag där vi presenterar vad som har gjorts de senaste fyra veckorna. Det är inte alla som presenterar men de som är involverade i projekt som rör företaget redovisar sina resultat. Jag är en av dem.
Kom in i min rockiga skinnjacka och raybansen på huvudet. Håret fluffigt från cyklandet och businessattityden på. Birdie satt redan där och skypade med Edward och hans minions i Singapore.
”Hello” sa jag och gick och la mina grejer på min vanliga plats, 2 säten ifrån Birdie. Kanske tre säten denna gången, ville inte gå alltför nära Edward på skype. Eller Birdie för den delen, sist vi satt där var det annorlunda mellan oss.
”And Nat just came in” hörde jag honom säga mitt namn åt folket på skype så jag tittade upp av vana och såg honom rikta datorn mot mig. Så jag viftade tillbaka, hoppades att jag såg ut som en rockstar och övergick till att ta fram mina papper och en penna inför mötet. Sølver kom in och satte sig bredvid mig, mellan mig och Birdie, som något slags buffert och jag kände mig lugnare då. Rummet fylldes med människor som kom in en efter en och några minuter innan nio var vi alla på plats.

Ett visitkort ramlade från min väska och jag plockade upp den överraskad. Ah just det, nya bekantskaper från Valborg.
”I have infiltrated the finnish embassy now” sa jag till Sølver och visade kortet.
”That’s a weird name” konstaterade Sølver och jag såg Birdie fiffla med datorn där bredvid.
”Is that your new boyfriend Nat?” sa han nästintill irriterad, uttalade ordet boyfriend med avsmak i tonen. En liten sekunds tystnad, både från Edward på skype och från Birdie som väntade på mitt svar.
”No” sa jag kort utan att avslöja för mycket men ändå med en underton om att det finns mer till historian men jag säger ingenting. Birdie gav upp fiskandet och jag insåg att jag hade slagit two birds in one stone. Så fantastiskt bra timing!

2 comments

Kommentera

