Nostalgi

tumblr_lvngkp7rFu1qgx6jto1_500_large

Det är tisdag och solen skiner ibland när molnen har skingrats bort med vinden. Jag vet inte vad som har hänt, vad som fattas men jag är trött, så himla trött varje dag. Håret har tappat sin glans och huden ser färglös ut. Min foundation är för mörk för min odefinierbara hudton och trots blommig diadem i håret så känns allting så livlöst. Det är sista dagen i april och vädret har inte varit den bästa. Sista dagen i april och jag tar på mig min gråa kappa och halsduk och slåss av kylan utanför. Orkar inte med en till höst, har knappt orkat ta mig till jobbet de senaste två veckorna. Kanske för att jag har slarvat med att ta mina D-vitaminer, kanske för att jag är så trött på att livet ligger i lä och jag väntar. Väntar på något. På känslor, på att inte alltid vara på min vakt, på att sluta oroa mig för hur saker och ting ska vara. Man har lärt sig att livet ska se ut på ett visst sätt, att man hittar en som är speciell att spendera livet med. Man utbildar sig, man skaffar sig en grund att stå på och sedan möter man honom. Pressen på att få till det rätt, att hitta någon som är rätt, det stressar mig. Så jag avvaktar med mina känslor, får panik, känner mig inte redo. Och förmodligen missar många chanser  längs med vägen.

Jag satt där vid sängkanten och tittade ut genom fönstret, det blåste lite kallt och våren kändes så avlägsen igen. Mindes förra sommaren när jag satt där med fötterna uppe på bordet, tittade på grönskan utanför och hörde kidsen spela fotboll. De högljudda rösterna kvävdes av min spotifylista med låtar om hjärtesorg medan jag drack vin och saknade honom.

2 comments
  1. Linnéa said:

    Det är nog okej att känna så ibland. Att känna sig ledsen och tom, oinspirerad och grå. Men prestationsångest på livet är aldrig rätt, fy tusan.

    • Jag känner att jag måste hitta tillbaka till min glädje..dessa gråa dagar jag har haft helt utan anledning tynger ner mig. Men det har varit en del stress på jobbet och lite förändringar så jag får lite smått panik..vill tillbaka till det trygga. Puss fina

Kommentera

