It’s more than just words

large

Ah denna dagen. Klädd i kort fluffig vit kjol och fina vågor i håret. Och stora ögon och något som tynger ner hjärtat, någon slags saknad. Edward. Jag tror att det handlar om honom igen. Jag saknar något där inuti, det värker i tomrummet som han skapade, jag saknar den där kärleken, hans typ av kärlek. Jag bläddrade igenom några bilder från singapore igår och kände hur jag hade hjärtat i halsgropen hela tiden, hur gråtet hade fastnat någonstans i luftvägarna och jag som ville gråta ut smärtan men inte kunde. Och jag råkade läsa några gamla inlägg, några från mörkret i juli och några från döden i augusti. Jag vet inte om man någonsin kommer över en destruktiv kärlek, den där känslan av att vara helt fäst vid jorden av hans attraktionskraft samtidigt som man sjunker djupare i ett känslokaos. I ett mörker där det enda trygga är känslan av hans hud under ens händer. För man är bländad av mörkret, av den känsloladdade dimman som sprider sig längs med blodet över hela ens kropp, som en aggressiv kancer, den sprider sig. Och när man sedan har förlorat alla sinnen, när man är som ett barn i mörker som inte kan höra, inte kan se..och endast hans armar känns trygga, då blir man hans underordnade. När hela ens överlevnadsinstinkt ligger i hans händer, för om han finns, om han känns verklig så finns jag också. Destruktivt, så destruktivt. Man börjar gradvis att tvivla på sina känslor och till slut kan man inte tro på ljuset, på livet utan honom. Att han är luften jag andas och kraften som pumpar blod i mina ådror. Utan honom så kan jag inte existera, utan honom blir mörkret kolsvart och ingenting är bekant längre. Jag förlorar min väg, jag går vilse.

Man kommer över personen men jag vet inte om man någonsin kommer över kärleken, hans typ av kärlek. Hans typ av gift.

Kommentera

