I don’t know how to handle nice guys

large

Vi har sms:ats hela helgen. Han har väntat någon timme med att svara och jag har haft panik under tiden. Tjatat hål i öronen på Caro om att jag måste göra slut med honom för att jag inte klarar av det här spelet. Loggat in på den där dejtingsidan för att se om han är online och fått ännu mer panik för att han faktiskt är online.
”Han pratar med andra tjejer, han gör det, varför skulle han vara online annars?” har jag sagt till Caro och hon har bara himlat med ögonen, trött på att höra mig säga de där orden tusen gånger om.
”Tänk om han är online av samma orsak? Tänk om han stalkar dig?” svarar Caro lugnt och stirrar på mig.
”Nej för då skulle han inte vara online exakt då när jag är online..” fortsätter jag på mitt ”freakande” som jag kallar det och Caro ler och det finns inget finare i världen än att se Caro le.
”Ja eller så håller han på att avsluta snällt andra konversationer han kanske har med andra tjejer..du vet man gör det för att vara artig”.
”Fast jag förstår inte, varför skulle han vilja prata med andra..jag tror ju faktiskt att han verkligen gillar mig..tror jag” sa jag osäkert och ryckte på axlarna. Caro viftade med armarna ovetandes hon med.
Och sedan har jag fått snälla sms av honom, gulliga sms som jag har väntat många fler timmar med att svara på.
”Låt honom vänta litegran också” var Caro:s förslag och mitt i paniken kan jag inte riktigt tänka själv så jag har varit taktisk. Väntat och svarat neutralt, som en glad människa, en som njuter av livet och inte får panik.
”Jag tror att jag inbillar honom till en asshole och skapar en hetsbubbla omkring mig alldeles själv” erkände jag för Caro och hon skrattade och sa ”Det tror jag med”.

4 comments
  1. Det är lite farligt att dejta på såna sidor, för man blir alltid paranoid och undrar hur många andra killen träffar… :P Nåja, ta det lugnt och andas, tids nog så vet du hur han är och om det är värt att satsa helhjärtat på <3 Kram!

    • Jag ger nog upp dejtingsidor efter det här. Det känns som att det blir väldigt framkrystat och stelt..samma sak varje gång..berätta om sig själv..ställa samma frågor tillbaka.. Jag spyr om jag behöver prata om vad jag sysslar med en gång till. Sen ska man på så himla många dåliga dejter för att hitta en som är bra..och sen får man panik för att han kanske träffar fler samtidigt. Oh well :)

      • Haha jo jag gav upp efter sådär 4-5 dejter faktiskt så förstår tanken ;) Men hur går det med good guy nu då?!

      • han är i amerikat med jobbet och kommer tillbaka på lördag så det har bara varit torra facebook konversationer än så länge.trååk :)

Kommentera

