But the other one broke all his promises

large3

Dagens panik var inte att Edward besökte kontoret (!) utan snarare att jag gick planlöst på H&M efter jobbet, höll koll på min mobil utifall att den skulle vibrera. Att Mads inte hade svarat på mitt sms på flera timmar, många långa timmar. Att jag tänkte medan jag strosade förbi högar med kläder, det är kört nu, han kommer att skicka ett sms i stil med piloten, sorry Nat men det känns inte riktigt rätt, att han har träffat en annan, att han kanske dejtar fler samtidigt som han dejtar mig. Och jag ville då gräva en grop och lägga mig i, klarar inte av hjärteångest längre, klarar inte av att bli avvisad av en person som jag tycker om. Nej måste avsluta det hela innan han gör det, bara skriva att jag inte är redo att dejta, så att jag gör det själv innan han gör det. Dunk dunk dunk, panik, ångest och en känsla av hjälplöshet. Han var online på dejtingsidan, han var online! Han träffar andra, gud jag dör, okej jag klarar mig, vad är det värsta, jag blir ledsen i några dagar och sen kommer på fötter igen. Som alltid, jag studsar tillbaka, jag gör det. Okej!

Sen kom ett sms från honom, ett gulligt sms, för han hör av sig och verkar inte vara känslomässigt handikappad som en annan jag känner så väl. Jag pustade ut, krisen avverkad i några timmar, han verkar vara intresserad fortfarande och jag kommer att få hjärtbesvär igen av den här stressen.

Kommentera

