The sun came up again

large

Det var varmt i luften, jag undrade om jag inte skulle ha tagit på mig skinnjackan istället medan jag cyklade till Nørrebrogade från där jag bor. Hade på mig gråa kappan, halsduken och mina svarta raybans wayfarers. Solglasögon har en förmåga att klä en med attitud, jag log mot människor på gatan som om jag körde en Harley. Min Jag är trots allt coolaste cykeln i världen. Svänger in på Elmegade, en liten sidogata till Nørrebrogade och får syn på honom. Förbereder mig mentalt för någon till dålig dejt medan jag går igenom min långsamma rutin av att låsa cykeln. Tog av mig hjälmen och mina vågor ramlade ut, vinden blåste håret åt sidan och jag tänkte att om han tittade på mig nu så hade det sett så filmiskt ut. Gick mot honom några meter bort och visste inte riktigt om det var rätt person men chansade och vinkade med handen. Han log och vände sig mot mig, jag räckte fram handen och vi presenterade oss. ”Ge mig en kram” sa han på danska och vi kramades en kort stund, jag log och tänkte att han åtminstone inte är rädd för fysisk kontakt.
”Det verkar fullt däri, ska vi gå in där eller ska vi gå till en annan bar?” frågade jag när jag såg hur mycket folk det var på baren bakom oss.
”Vi kan se om det finns någon ledig plats men det verkar inte så” sa han och öppnade dörren och gick in där. Jag gick in bakom honom och vi bestämde för att gå någon annanstans.
”Skal vi ikke gå en tur alligevel og se om vi kan finde en anden bar, det er så dejligt vejr”, danska är danska, så charmigt på rätt person.
”Ja vi går och ser hvad vi finder, det er forår nu” sa jag halvt på svenska, halvt på danska.
”Det er nesten sommer!” sa vi båda två samtidigt och skrattade åt att vi tänkte på samma sak.
”Den här daten har börjat bra” sa han och jag tänkte på hur enkelt det är att vara i hans sällskap, det blir inte ansträngt, jag kan skratta och dra mina dåliga skämt och han hänger med. Händer inte så ofta med killar.
”Var är vi någonstans, jag är helt förvirrad nu” sa jag och tittade mig omkring.
”Nat vi är på fælledvej nu, bara vi kommer ihåg var vi lämnade våra cyklar” sa han skrattandes.
”Jag är sån turist här fortfarande, går vilse överallt” erkände jag och ryckte på axlarna där mitt på gatan. Tror att han tyckte att det var gulligt.
Vi gick på andra sidan gatan, mittemot Kassen, mitt föredetta favo cocktail ställe och gick in på en bar där. De hade ställt trebänkar utanför och gråa festivalfiltar så vi satt med varsin öl vid väggen, bredvid varandra medan jag lyckades trassla in min fot i filten och kämpade för att dra mig loss. Han skrattade och hans blåa ögon såg så vänliga ut och jag kände mig varm och trygg. Kvällen hade bara börjat och solen hade precis lagt sig ner. Det låg en god vårstämning i luften och min pale ale smakade ovanligt gott därute på en gata i Köpenhamn, i staden jag har blivit förälskad i, bredvid någon som får mig att le.

to be continued..

7 comments
  1. annawii said:

    Åhhh vill veta mer, låter ju mer än lovande!!

    • Men åååh vilken morgonlycka! Ska köpa mig en med prästkrage när jag o Caro åker till stockholm nu i helgen. The Jag kommer o bli sååå glad, hihi vilket himla bra tips, tusen tack <3 <3!!

  2. H said:

    Skrev fel bloggadress :)

    • Tack fina A, det behövdes verkligen en såndär riktigt bra dejt :)

Kommentera

