En av de som inte blev kvar

katemosshbus_large

Jag lever och så. Även om privatlivet går åt skogen så går karriären väldigt bra på sistonde. Har blivit involverat och ansvarig för många projekt, har presenterat min vision av det hela, har varit med i diskussioner på danska (de pratade danska..jag pratade blandat engelska/danska). Har varit i Jylland och mött ett annat stort företag och fått sagt mitt. Har sett professorn sitta bredvid mig och ge mig stolta blickar när jag deltog i diskussionerna. Har hört Ollie nämna hur jag har fått projektet på fötter och själv drivit den till succé. Har pratat inför en hel sal fylld med representanter från företag och akademin, viktiga personer som har lyssnat och antecknat det jag har sagt. Och i några fall har de varit speechless. Är helt, helt slut i huvudet och har mycket att processa men är så himla stolt över mig själv för att jag har vunnit folks förtroende och kommit så långt. För att jag jobbar i två stora forsknings/industriplatformer där många företag ville involvera sig i mitt projekt och skapa någonting ännu större. För att Per, vår VD, vill gärna höra min åsikt om hur vi ska utveckla projektet vidare och är stolt för att visa upp mig för businessfolk. För att jag har vågat gå fram till människor och föreslagit samarbetsidéer utifrån deras verksamhet och industribehov. Framtiden känns ljus och det gör inget att jag inte har sovit på flera nätter för nu har jag äntligen blivit en att räkna med.

Och vet ni, inte en enda gång har jag tänkt på Edward, för nu gör jag äntligen något för mig själv, jag bygger en stabil grund att stå på om några år. Och det är inget som slår positiv feedback och självförtroende på jobbet och bra resultat, nätverkande. Jag satt där medan vi diskuterade hur framtiden skulle bli och kände mig tillfreds med det jag gör. Jag älskar mitt jobb även om det känns så utmanande varje dag, även om pressen är stor att leverera och vara på topp så är det precis det jag vill syssla med.

Så himla mäktigt att ha byggt upp sig själv från botten och komma ut starkare på andra sidan, det är helt fantastiskt!
Tack för att ni alltid finns här för mig, mina underbara vänner (de som jag har träffat & de som jag inte har träffat än) <3

4 comments
  1. F. said:

    dude, du är ju grym! :D

    • tack så mycket dude, ses vi nästa helg? Jag o Caro kommer till stockholm då :)

  2. Elena said:

    Jag började vara orolig) Vad kul att höra att det går framåt för dig och jag är säker på att du förtjänar det. Grattis!

    • Ni är så himla söta som blir oroliga när jag inte hör av mig. Jag är likadan på min sida, går och uppdaterar sidan med spänning för att se om någon av er har hört av sig och undrar ofta vad ni gör, hihi <3
      Tack så mycket, det är svårt att förstå det själv men jag börjar ändå inse att jag är rätt person för jobbet. Har verkligen vuxit så mycket de senaste månaderna på jobbet, vågat mer och tagit för mig. Underbart! :)

Kommentera

