The end of the beginning

tumblr_mld4xbbJhr1s3pmo1o2_400_large

Jag frågade och han sa nej. Vi jobbar ihop. Så jag antar att detta är slutet för Nat & Birdie. Det som aldrig började och det som aldrig kommer att hända. Och det känns så himla tråkigt, för han är verkligen killen jag tycker om mest av alla. Han får mig att känna mig trygg och harmonisk och får mig att tro på en framtid. Men inte idag, idag finns det ingen framtid. Så jag ger upp, jag har försökt, jag har verkligen försökt men något har hänt och han känner inte likadant för mig som han kanske gjorde förr. Det är sorgligt, det är väldigt sorgligt men jag ger upp nu, han vill inte ha mig.

15 comments
  1. Elena said:

    Han är sårad just nu och vill inte gå i relation igen, speciellt om ni jobbar tillsammans. Om du sviker honom på något sätt då blir det ännu svårare för honom att överleva. Nat, ge inte upp! Ge honom tid och plats, han kommer tillbaka. Äsch, män är så jobbiga ibland.

    • Jag vet inte, det känns som att jag har stängt den dörren nu, känner mig färdig. Det svider såklart fortfarande men är så trött på att jaga efter män. Det ska inte vara så, om han vill ha mig lika mycket så hade han också kämpat för mig, oavsett om han är sårad eller ej. Jag vill fokusera på annat och jag vill hitta någon som tycker om mig lika mycket, någon gång. Men jobbet har verkligen utvecklats på sistonde, jag har utvecklats så mycket att jag vill gärna behålla mitt fokus och utveckla mitt projekt. Det känns som drivkraften just nu och det är helt underbart.
      Puss fina Elena <3

  2. Är det menat att bli något så blir det så, tids nog. Och är det menat att någon annan är din Prince Charming, då hittar du honom. Tids nog… :) Kram <3

    • Ja precis! Orkar inte oroa mig för hur det blir, det känns som att det finns annat som är viktigare just nu. Jobbet, karriären, Caro. Och för första gången på länge har jag insett min egen potential, att jag kan. Så himla underbart & girl power samtidigt :)
      Puss underbara människa <3

      • Citrin said:

        Åååh härligt N! Det finns verkligen så mycket att vara glad för som inte involverar karlar. Jag är himla impad över din karriär! You rock :)
        Kram

  3. F. said:

    Åh. Modigt av dig att fråga ändå! (nyfiken på vad du sa.. )

    • Kommer nog ett inlägg snart, måste bara rensa huvudet och sova ut. Helt utslagen efter 3 intensiva dagar. Puss (Stockholm den 26:e april till söndagen där..wehhooo :D)

  4. frida said:

    Va?! Makes no sense! Varför sa han nej? va nä vänta, va?! Måste väl ha hänt något? Tror han är rädd, det kommer lösa sig, ge inte upp! <3

    • Känner att jag har stängt den dörren, nu får det bli endast en arbetsrelation, jag orkar inte jaga efter honom. Det känns som att just nu så vill jag utvecklas ännu mer i mitt jobb, utveckla mina projekt och uppnå resultat. Birdie sa nej och det svider lite fortfarande men det finns fler. Imorgon ska jag på dejt, förhoppningsvis med någon som inte är lika sönder inuti och förhoppningsvis med någon som inte bli rädd för att man vill göra karriär som tjej. Inte för att Birdie är det men det är många killar som är rädda for sånt. Har kanske insett min egen potential och det känns viktigare än allting annat. Puss söta <3

  5. Linnea said:

    Min omedelbara reaktion är att det kanske är bäst så? För det ÄR jobbigt att ha en relation med en arbetskamrat. Om det inte funkar är hela arbetsdagen HELL, vilket du vet. Och efterssom du faktiskt bryr dig om honom så vill du inte vara hans ”rebound” heller. Han är uppenbarligen sårad och behöver fortfarande läka. Och sånt tar tid och blir bara komplicerat om någon ny kommer in i bilden. Det FINNS andra män därute, som får en att känna sig trygg och harmonisk de också. Och vem vet vad som händer, det är trots allt vår. xx

    • Jag är faktiskt beredd att hålla med, det är jobbigt och kolla bara med Edward, det gick inte att vara professionell för det totalt förstörde mig. Och det drabbade min karriär och nu har jag äntligen kommit på fötter igen och verkligen gjort bra ifrån mig. Känner att jag inte vill tappa fokus, vill utvecklas ännu mer och hålla igång mitt projekt, få ut det på marknaden, det kommer att bli så stort om det lyckas. Så det är väl kanske därför jag ger upp när det kommer till Birdie, jag orkar inte jaga efter killar och jag orkar inte må dåligt för att de inte vill ha mig och mest av allt vill jag inte att något ska komma i vägen. Jag vill lyckas på egen hand och har kommit så långt nu. Och ja, det är vår, så underbart! <3

  6. Linnéa S said:

    Nattie…hur är det? Blir orolig när du inte uppdaterar på en dag eller så <3

    • Det är bra, sitter på ett tåg tillbaka till Köpenhamn. Är äntligen färdig med mina möten och även om det har varit helt fantastiskt så är jag helt helt slut i huvudet. Har knappt sovit något på hela veckan för att jag har oroat mig för allting. Men det gick så himla bra, är så stolt!

      Hur mår du? Så himla roligt att höra från dig <3

      • Linnéa S said:

        Åh vad GLAD jag blev när jag läste ditt senaste inlägg, du är så sjukt grym! <3 Och alltså du har så rätt, det är ALDRIG värt att jaga efter män, du (och jag, och alla flickor/tjejer/kvinnor/homosexuella män) förtjänar en kille som kämpar för oss också, så är det ju.

        Jag har det bra! Har massa finals och projects och grejer men det är kul, insåg precis att jag åker hem om ungefär 1½ månad för att vara i Sverige över sommaren, känns både kul och lite jobbigt sådär. Kommer nog vara i Köpenhamn något, ska bila med min familj till Frankrike några veckor nämligen. Vad är dina sommarplaner? <3

      • Tack så mycket söta <3
        Jag vet inte riktigt hur det blir till sommaren eftersom jag inte har tjänat någon semester för detta året i danmark (dumma regler) så jag kommer mest troligen vara i Köpenhamn. Lilla Hannah fick skjuta upp sin operation och ska opereras nu i maj och mamma och pappa tänkte vänta och se hur det blir med henne om de ska ta sig söderut eller ej. Jag kanske åker till medelhavet till mormor och morfar en vecka eller två men har verkligen inga konkreta planer. Midsommar ska jag fira i ängelholm iaf, det är bestämt :) och sedan ska jag en helg på festival i århus i juni.
        Ska inte han dendär killen du träffat komma o hälsa på i sverige en sväng? :)
        Jag vill gärna träffa dig om vi båda befinner oss i närheten av varandra <3

Kommentera

