Spring, career and making out

tumblr_mgrc97JeyC1rf7rcuo1_500_large

Det är söndag och jag har inte lämnat lägenheten sedan fredag kväll. En hel veckas procrastination har lett till att jag måste jobba hela helgen och förbereda två stora presentationer. Båda är väldigt viktiga, den ena är till för att presentera mitt projekt för forskare och företagsrepresentanter på slottet och den andra är till mötet med Per, vår VD och en business-studerande kille. Jag är lite ute på djupt vatten, bara lite, då jag själv antog utmaningen att syssla med både forskning och product development, trots att jag inte har någon erfarenhet av att lansera produkter på marknaden och detdär med att tänka outside of the box, hur ska den användas, vilka kvalitetskriterier krävs? Men om det är något som jag vet om mig själv är att jag inte räds utmaningar, att det ger mig stimulans på en helt annan nivå. Och att jag fixar det, att jag får ångest och känner mig stressad under tiden men till slut levererar, alltid.

Men så lyser solen utanför mitt fönster och det har det inte gjort hela veckan. Och jag kan inte sluta tänka på en viss fågel i kostym. Och en annan väldigt märklig människa som flörtar med mig på Linkedin och jag tycker att det hela är så roligt, som att leka med elden. Han stalkar mig och jag stalkar tillbaka och det känns så lättsamt, att inte alls bry sig om vad han gräver upp om mig för det spelar ingen roll om han tappar intresset eller inte, det är bara ett spel. När jag vaknar mitt i natten och läser hans senaste meddelande som kommit på mailet och han är på en fest och skriver hur awesome han tycker att jag är och att han gärna vill ses igen och jag tänker weirdo men samtidigt ler för mig själv och läser igen vad jag skrev till honom sist. Katt och råtta och även om Sølver säger att han är märklig på riktigt så vill jag nog ses igen. För att det är roligt och när hade jag såhär roligt sist, no strings attached? Och om vi ses och kanske hånglar mot någon vägg igen så ska jag inte hindra mig själv från att finnas i stunden och njuta av att vara ung och ansvarslös, om bara för några minuter.

Och medan dagdrömmandet fortsätter så oroar jag mig lite smått för att jag inte får något gjort och uppdaterar bloggen istället och hoppas på att få höra från er, vad ni gör, vart ni befinner er? Att få kommentarer här är som att få sms av kompisar på mobilen, man hör vibrationerna och slänger sig efter mobilen, för ens kompisar kommer före allting annat, så är det bara.

Och solen skiner, det är vår nu!

18 comments
  1. Johanna said:

    Prokrastinerar för fullt! Heltidsjobb det där. Jag borde städa, men kollar på youtubeklipp på katter istället.

    Dagens rekommendation är:

    • Hahahahaha jag dör, hahahaha..den där katten i början som hängde på sidan av hyllan hahahahha :p

      • Johanna said:

        Jag vet :D:D Världens bästa youtubekanal överlag.

        Och nu börjar jag känna av den där rastlösheten och det dåliga samvetet. Jag börjar nästan VILJA skrubba skåpsluckor och kakel. Allt för att må bra, liksom. Lyssna på bra musik och bara köra genom hela lägenheten tills den känns som ett inredningsreportage.

        Efter det kommer tiden då man börjar städa sig själv! Skrubbar ansiktet, lägger en mask, målar naglarna och sedan sätter sig och skriver lite dagbok. Och dricker vin.

      • Is it done now? :D
        Jag tog tag i mina presentationer och är typ färdig nu..ska bara fixa det sista imorgon. Tog mig i kragen och gick ut på en joggingrunda..blä höll på att dö när jag kom hem så jag låg på golvet och hämtade andan en halvtimme haha :p

      • Johanna said:

        Japp! All done nu. Det tog bara 8 h av fullkomligt runtslöande. Till mitt försvar skrubbade jag både kakelfogar i badrummet och rensade ventilationssystem.

        Nu skall jag nog dricka oboy, måla naglarna och kolla på någon serie!

        Grattis till presentationerna förresten! Har resten av din kväll varit bra?

      • Det har varit en händelsefull söndag om man säger så. Mötte upp Caro sen och vi drack jordgubbsmilkshake, som jag sen höll på att spy upp på min joggningsrunda haha. Låg på golvet för att hämta andan och sitter nu och samlar krafter för att orka ta en dusch…och när jag tänker på allt som behöver städas häromkring också så får jag ångest, det får jag ta tag i på torsdag när jag kommer tillbaka från mina möten..blä för långa veckor..känns som att man har jobbat 2 veckor i sträck nu bara för att man har jobbat helgen.. men måndag imorgon och birdie kommer att flina åt hela ”skickade bild i kostym” grejen haha :p

      • Johanna said:

        Grymt :) Han kan behöva ett gott humör just nu. Allt blir så mycket enklare då, och det måste han nog själv märka också.

  2. Nina said:

    Jag kokar en burk kondenserad mjölk som om 1,5h ska bli kolasås som ska användas till en tårta jag ska ha med till jobbet imorgon pga att jag fyller år :) Håller även på att måla naglarna i en fin röd/rosa färg. Allt bra med dig? :)

    • Men åh grattis i förskott fina Nina, får man fråga hur mycket du fyller? Hoppas att du får en underbar dag imorgon! <3
      Jag var ute och sprang en sväng och var tvungen att ligga på golvet sen och hämta andan, sjuuukt dålig kondis har jag fått på sistonde..men nu känns det mycket bättre :)

      • Nina said:

        Tack :) 22år och åldersnojan börjar redan smyga sig på, haha :D. Okej härligt! Ja men bästa känslan är ju när man är helt slut men ändå är nöjd över att ha vart ute och sprungit trots att de är söndag ;)

      • Jag började med åldersnojan vid 22 och fick panik vid 25..har totalt ignorerat 26:an haha.
        Sitter nu på en stol istället för att ligga på golvet men orkar inte ta mig upp och borsta tänderna..hahahha

      • Nina said:

        Jamen de lät ju bra att åldersnojan inte håller i hela vägen iaf. Haha ja men då går de ju åt rätt håll ju, snart blir du jätte pigg istället ska du se :D

  3. malin said:

    Har massa ångest för massa dumma fyllegrejer jag gjort i helgen..till exempel mailade jag dig? hahaha, har inte vågat läsa vad jag skrev. Hoppas du inte tog illa upp :P Var länge sen jag var på så här kasst humör med stress, sommarjobb, tentaplugg, andra onödiga åtaganden som måste göras eller fixas. Jaja, äre söndag så är det..

    • Jooo det gjorde du, himla gulligt mail, du skulle ha sett mig le som en fåne när jag läste den..vill typ krama dig, får jag? <3
      Har bara inte hunnit svara men det kommer ett svar på mailet också ;)
      Skitsöndag ursäkta uttrycket, söndagar borde inte finnas. När har du tenta? Puss

      • malin said:

        Riktig skitsöndag som följdes av en bättre måndag! Fick tillbaka en rättad tenta, förväntade mig U men lyckades pricka in alla rätt :D riktigt once in a lifetime moment! Nästan tenta är 29e.. Huuuuuu har inte alls lust att plugga!

      • wohoooo, fan vad roligt, det är alltid kul att bli positivt överraskad, vad fantastiskt!
        Förstår att det tar emot att plugga till nästa..men det är inte så länge kvar till befrielsen, snart snart, kämpa på och håll ut. Är så glad att jag är färdig så jag slipper tentaångest..puh

  4. Angie said:

    Återigen tror jag att jag vill ha något jag inte kan få. Jag vet inte längre om det är jakten jag älskar, eller personen. Jag är bara så fruktansvärt trött på mitt hjärta och mitt huvud.
    Så nu ligger jag här och ser personen ansikte framför mig och vill bara att det ska bli en annan dag, vecka eller månad.

    • Men åh Angie, jag förstår så himla mycket, gör exakt likadant själv. Man vill åt jakten och åt det omöjliga och ibland så vill man vara leka med elden och väljer de som är omöjliga, där det inte finns någon framtid för att inte riskera något. Jag har sagt upp bekantskapet med mitt hjärta, det går inte att impulshandla varje gång, blir knäpp.
      Puss, stay strong fina du <3 <3

Kommentera

