Twenty years from now

zfpx-2XzP2I_large

Sølver spenderade hela gårdagen med att finnas i närheten av mig för att jag inte skulle börja gråta i ett hörn någonstans. Han kom in till mitt kontor sedan innan han skulle hem, för att säga hej då.
”And to think that he hasn’t discovered yet that he’s gay!” sa han om Edward och jag började skratta.
”Hey don’t make me laugh, I’m in misery over here!”
”He thought..ahhh I’ll give it one more try..one more time..” sa han teatraliskt och flyttade på huvudet  från sida till sida och såg sådär uppgiven ut som bara Sølver kan. Jag skrattade ännu mer och började dra ut sladdarna till min dator. Om Sølver ska hem så ska jag nog också det.
”It is for the best that things happened this way..because he would probably have left me for another dude in twenty years from now” sa jag halvt skrattandes och halvt i seriös fysisk smärta. Jag gick med datorn mot kassaskåpet i loungerummet mittemot mitt kontor och Sølver följde med ut i korridoren.
”One thing is sure though..her ass will hurt on the way back from Singapore” sa Sølver medan han lutade sig mot dörrhandtaget och gjorde samma luriga min som några minuter innan. Sedan stängde han dörren efter sig och försvann ut i trapphuset. Mitt skratt ekade mellan väggarna och jag bestämde mig för att skippa danskan och cykla förbi H&M istället.

2 comments
  1. Johanna said:

    Åh, för mig hade det där också varit helt perfekta skämt :)

    • hahaha så himla roligt, jag har alltid trott att jag har sämst humor och skrattar typ åt dåliga skämt, kul att det finns fler haha :D

Kommentera

