I’m not fine but it’s alright

tumblr_m9r35rK6dK1qbfc98o1_500_large

Vi satt där på lunchen nyss, jag, Sølver, Mikkel, Jens och några till och konversationerna gick för det mesta på danska. Jag stirrade på min tallrik, petade maten åt ena sidan med gaffeln och sedan knuffade allting runt på andra sidan. Tänkte på den där bilden i huvudet, in a relationship, in a relationship. Med en annan..en blond tjej, en dansk tjej. Inte mig, han ville inte ens erkänna att vi var ihop på facebook. Och det svider och vi var inte ens ihop, vi var exclusive..längre än så ville han inte gå med mig. Men med en annan, det vill han. Och de har varit i Vietnam, Kambodja och Malaysien och utforskat Singapore. Och det gör ont, det gör ont så det förlamar mig i själen för det är nu som det händer på riktigt. Edward har gått vidare, John har gått vidare, de har alla gått vidare medan jag står här och trampar på samma ställe, är ett känslomässigt vrak och får ingenting gjort på jobbet, ingenting.
”You are so quiet today my dear..” sa Jens och tittade på mig med snälla ögon och en genuin oro speglades i det blåa fältet. Alla de vände uppmärksamheten till mig och insåg att något inte stod rätt till, jag är alltid den som underhåller kring lunchbordet.
”I’m just having a really crappy day” svarade jag i låg röst och ryckte på axlarna, tog ett halvt andetag och tittade ner på min tallrik igen.
”Oh that’s not good” sa Mikkel snällt och tittade på mig orolig han med.
”It will get better tomorrow, I just have to suffer through today” svarade jag ärligt och kände en impuls på insidan av att be om ursäkt för att jag inte är på topp idag, för att jag drar ner stämningen.
”Tomorrow is a new day” sa Mikkel och log mot mig och vi släppte min sorg i några minuter och pratade om den torra fisken som vi blev serverade till lunch istället.

12 comments
  1. Charlotte: Sometimes you just know, it’s like, magic, it’s fate.
    Miranda: It’s not fate, his light is on, that’s all.
    Charlotte: What light?
    Miranda: Men are like cabs, when they’re available their light goes on. They awake one day and decide they’re ready to settle down, have babies, whatever, and they turn their light on. Next woman they pick up, boom, that’s the one they’ll marry. It’s not fate, it’s dumb luck.
    Charlotte: I’m sorry, I refuse to believe that love is at random.
    Miranda: Please, it’s all about timing. You gotta get ’em when their lights on.
    Carrie: All the men I meet are flashing yellows.
    Miranda: Or off duty. They can drive around for years picking up women and not be available.
    Carrie: Then, they really shouldn’t be allowed to get behind the wheel.

    Så jävla sant?

    Kram <3

    • Så himla sant, såå himla bra! Jag måste tvångtitta på SATC igen, allt blir bättre då <3

      • Hehe det är det bästa som finns… En godispåse, en flaska vin, och SATC-boxen. Aaah that’s life!! ;)

      • och bananpannkakor haha :p

      • Hmm är det verkligen gott? ;) Jag har lite svårt för banan men älskar iofs pannkakor…

      • jag har ätit det varje dag nu hela veckan..kommer att bli fet av bananpankor haha :p

      • Haha :D Är det sånadär urnyttiga som är trendliga i bloggvärlden nu? Typ äggvita med mosad banan?

      • hel ägg med mosad banan..med skyr/gräddfil on top, jordgubbar och smält mörk choklad och grädde..eating extravaganza haha :p

      • Mmm lät inte illa. ;)

      • kolla bild haha :p

  2. Får man gå hem nu? Jag får fan inget gjort sedan en timme tillbaks… Haha!

    • jag har suttit hela dagen och inte gjort någonting alls..ingenting!! får ångest för jag kommer att arbeta hela helgen för att få färdigt det jag ska ha på måndagsmötet och resten av veckan..helvete

Kommentera

