I saw her

tumblr_mjisbb78tk1qaonh9o1_500_large

”What are you doing?” frågade Sølver mig när jag satt med mina små eppendorf-rör i labbet och såg väldigt bestämd ut.
”I’m going to nuke the world in a while, that’s what I’m doing” svarade jag utan att lyfta blicken från rören.
”I saw her” sa Sølver och skakade på huvudet.
”The blonde with the big boobs?” sa jag med avsmak i rösten.
”Yeah..that one”
”Yeah and that’s why I’m going to nuke the world now” sa jag helt uppgiven och kände hur det bildades tårar i ögonvrån.
”Heeyy come on..” sa Sølver och knuffade till mig lite lätt på armen.
”Yeah..”. Jag såg ledsnare ut än ledsnast.
”It’s all good..” Sølver försökte att få mig på bättre tankar men jag har inte lett en enda gång sedan lunchen idag.
”It’s not. If it was all good then I wouldn’t feel like this..then it wouldn’t hurt this much”. Jag ryckte på axlarna och skakade på min buffertflaska.
”It will be, it will all be good soon”

”Sølver, is she prettier than me..is that why?” frågade jag med ännu mer smärta i rösten. Det svider så mycket att han har valt en annan, att han inte vill ha mig.
”Oh come on, have you seen her? She’s a bimbo, she’s nothing like you!”. Sølver stirrade på mig med uppspärrade ögon som om jag hade tappat förståndet.
”She’s one of those straight haired boring people, that’s what she is” sa jag i stundens hetta och ville bara lägga mig på golvet i fosterställning. Jag har på mina finaste vågor i håret men känner mig fulast i världen.
”She’s a boring bimbo, one of those no brain people so that he can control her like he couldn’t do with you”. Sølver stirrade på mig ännu mer och skakade på armarna i luften för att jag inte kunde se det han kunde se.
”Well she has to deal with his issues now” sa jag uppgiven igen.
”That’s right!” Sølver skrattade ironiskt åt hela Edward-grejen, vi har diskuterat honom i oändlighet så många gånger förr.
”I just..I just don’t understand why it feels like this, why it hurts. I don’t even want him back..I don’t” sa jag och la ner pipetten på bordet för att mina händer började skaka igen. Sølver lyssnade tålmodigt på vad jag sa. ”But he hurt me so much and I want him to suffer, I want him to suffer in the same way that I did all these months. Like I’m doing now. I wish for her to dump him at some point so he can feel it too”. Kände hur min onda sida kom fram, jag andades för att inte börja gråta mitt i allt och fortsatte pipettera i mina prover.
”She is a brain-dead bimbo that he can command around as he wishes, you are something else!”
”Yeah..I wish I would feel that way about myself too”
sa jag och la ner pipetten igen och gick mot kontoret så att ingen skulle se hur ledsen jag var egentligen. Jag hörde Sølver gå bakom mig hela tiden.

2 comments

Kommentera

