New times, new dates

tumblr_mkyasatcJL1rkkdmyo1_500_large

”Naaattiiieee…” ropade Dottie efter mig i labbet.
”Yeeess” svarade jag tillbaka.
”Wow are you going somewhere today?”
”No..” jag ryckte på axlarna, ”This is as exiting as my life gets, dress up to go to work”. Jag flinade som en fåne och Dottie började skratta.
”Listen, I am sorry if I was being a bit rude yesterday, I don’t know what’s up with me”. Dottie var lite less på att hon var tvungen att hjälpa Agnes i labbet imorgon och erkände det för mig när vi pratade en sväng vid min dator.
”Oh don’t worry Dottie, you’re always very nice to me” sa jag med min fjäskigaste röst, jag tycker om Dottie väldigt mycket och hon tycker om mig tillbaka.
”Oooh thank you, it is not that I don’t want to help, I always want to help..”
”I know, I know. I am a bit stressed too because I can’t get anything done if I have to help other people around and Agnes is kind of my responsibility and I know how busy you guys have been in the lab lately”. Jag har så svårt att be andra om hjälp och försöker alltid att få saker gjorda själv men det här projektet är nytt område för mig också och det är inget som jag har gjort förr och jag undrar praktiskt hur det går till.
”But you know that you have to let her do it herself right, she needs to find her way around here so she learns” sa Dottie snällt, hon vet hur jag fungerar.
”I will but I’ll just be around to help as much as I can so it is not only on your shoulders”.
”Okay” sa hon och vi log mot varandra.

”On another note, I am thinking of giving that online dating another shot” sa jag för att byta samtalsämne. Jobbprat blir tråkigt i längden.
”You should and you look so cute today, are you going on some date tonight?” frågade Dottie. Jag har på mig en svart asymmetrisk kjol från H&M, svarta strumpbyxor och en instoppad puderrosa topp. Håret har jag halvt satt upp i två råttsvansar med hjälp av mina puderrosa blommor och släppt ut lite hårslingor år sidorna för en lite mer boho look.
”Thank you” sa jag glad tillbaka, ”I just needed to cheer up myself but this irish guy wrote to me and he seemed kinda cute”.
”Oooh irish..they seem to be people with a bit more Go in them, you need some guy who’s a bit more like you, driven and outgoing, so why don’t you respond to him and see what he’s about?”
”I might..I think I will” sa jag efter några sekunders funderande. ”After that thing yesterday, I think I should look forward, new times are ahead of us”. Dottie log igenkännande och glad för min skull att jag inte hade gråtit mig sönder igår och jag gick tillbaka till min dator och skrev ett meddelande tillbaka till the irish guy.

Kommentera

