Miss project leader

tumblr_mkp1efRv691rep3sbo1_500_large

Vi stod där i labbet nyss, jag, Silvia, Jens och Birdie som var omkring. Jag och Birdie är lite awkward för stunden, vet inte varför men det känns som om han håller sig borta från mig och jag gör likadant, ignorerar, har lärt mig den leken så väl av Edward. Edward’s sidekick från Singapore är här och det är en liten asiatisk man som stundvis verkar nervös. Jag tänker på vad jag kan göra för att skada Edward, vill ha min revenge på något sätt. Och medan de tankarna spinner i huvudet så går jag omkring och fixar nya buffertar, jobbar på mina experiment och ser allmänt bedårande ut i svängig vit klänning och mitt fjäderhalsband.
”This is not working, it is not taking any measurements at all” hör jag Jens säga till Silvia om ena datorn i labbet, ”Should we abandon the ship?”
”God save the Queen!” säger jag för att stunden var så perfekt och vi alla tre börjar skratta högt.
”Are you just saying random quotes?” säger Silvia och ler.
”They just fit in so well that I couldn’t help myself” svarade jag skrattandes. Ett hammarljud hördes från mittemot oss och det var Birdie som höll på att förbereda för sina experiment.

”Hey, give us some warning or something before doing that”. Jag låtsades spela nonchalant medan jag plockade ut två små flaskor från hyllan.
”Oooohh is miss project leader giving me an order?” säger Birdie med retig röst.
”Yes, it is a direct order!”
”Fire in the hole!” säger Birdie och hammrar en gång till.
”Oh so you actually follow orders?”
”I’m a communist, we always follow direct orders” säger han och ropar igen ”one more time!” och hamrar en gång till.
”I like those east germans, they are brought up well” säger jag och Jens och Silvia skrattar. Kan nästan föreställa mig hur Birdie står där mittemot mig på andra sidan bänken och ler.

Kommentera

