mr.Allen

tumblr_mjwleyriwQ1qhnfveo1_500_large

”Where is my mr.Allen?” frågade jag medan jag letade förvirrad i labbet efter en såndär stålverktyg för att skruva två plattor ihop. Birdie har lärt mig att det heter ”an Allen key” och jag döpte om den till mr.Allen, mycket roligare. De andra vet redan vad saker och ting heter omkring så de är helt med på noterna.
”Big Allen or small Allen?” frågar Jens och försöker att hjälpa till.
”The small one is mr.Allen, I miss it very much right now” sa jag med fjäskig röst och Jens började leta efter den också.
”Have you checked the tool box?” frågade Jens.
”The tool doesn’t know about the tools” sa jag och använde ett favorituttryck från O.C. som Emelie lärt mig, tänkte på hur mycket vi brukade skratta åt det back in the day och en släng av nostalgi sköljde över mig, som jag saknar att ha henne omkring varje dag!

Jens öppnade skåpet där alla verktyg står och drog fram en låda, han tog upp ett gäng liknande Allennycklar i olika storlekar och jag skakade på huvudet, han höll med och sa ”nope, mr.Allen is a number 4 size”.
”Where is my number four, Sølver have you stolen that one?” ropade jag och letade efter honom i labbet medan Jens plockade undan verktygslådan.
”Me? Why would I steal mr.Allen, you’re the only one that uses it” sa han ursäktande och dagen-efter-christiania-lat.
”Well then it probably was Klint, he steals my stuff all the time” sa jag och gick tillbaka mot verktygsskåpet, tänkte ge det ett till försök. Öppnade dörren till skåpet som står precis bakom labdörren, drog fram lådan igen och satte mig på hälarna medan jag rotade efter grejer på golvet. Labdörren öppnades och slog till mig lite lätt på rumpan, jag ropade högt ”Aaajjjj!” och Jens såg helt orolig ut över att han kanske hade gjort mig illa.
”Sorry, it is just an automatic reaction, it didn’t even hurt” sa jag från golvet och vi skrattade båda två. Jens kom och satte sig bredvid mig på golvet och började rota i lådan igen tillsammans med mig.
”Are you trying to insult me with all those tools?” sa Jens skojandes medan jag höll den största saxen jag någonsin hade beskådat (det kanske inte ens var en sax).
”I have a bunch of tools over here and I’m not afraid to use them” sa jag kaxigt tillbaka.., ”if I only knew what they are” la jag till uppgiven och jag hörde Silvia skratta längre bort i labbet av vår diskussion.

Kommentera

