Hör du sanningen, den lät som ett skratt

tumblr_mex1k7NayU1rxrj5ho1_500_large

”Varför vill ingen ha mig idag? Jag fattar inte, jag har pratat med hur många som helst och de har alla tappat intresset efter ett tag. Vad är det för fel på mig?” sa jag till Caro medan vi var på en fredagsbar där vi har vistats mycket så man känner ett och annat ansikte som också hänger där. Jag var helt besviken på hur allting inte hade urartat sig, på att Birdie hade gått hem tidigt. Det var inte riktigt som jag hade tänkt mig att allting skulle hända.
”It’s because you’re all hung up on him, the bird. You’re giving out the wrong vibes to people” sa Sølver som såg väldigt berusad ut för stunden.
”But I’m not..well I was disappointed but I still wanted to make an evening out of this. It is whorey friday after all” sa jag och viftade med armarna framför mig. Frustrationen var stor.
”I don’t think you should go after him. He’s not the guy for you” sa Sølver och skakade på huvudet.
”Well I have my doubts there too but it still doesn’t exclude the fact that me and him are going to end up marrying each other at some point”. Jag sa det rakt ut helt ärligt, det känns så och det skrämmer mig så mycket.
”Have you heard the music he listens too? What the hell is that, that is not even music” sa Sølver som såg helt förbryllad ut.
”I know I know, what is that elevator music of some kind” sa jag och vi skrattade båda två. Jag och Sølver har liknande musiksmak och går på koncerter ihop då och då så vi förstår vad som är bra. Det gör inte birdie, inte när det gäller musik.

”Jag tror att det blev lite för mycket av en dubbel-dejt grej när alla andra drog och kvar var vi två och ni två” sa Caro och skakade på axlarna.
”Ja men vadfan, jag var cool, helt inne i musiken och fyllan. Och jag var söt, med finklänning och blomma i håret..och vågigt hår, varför tycker han inte om mig?” brast jag ut helt besviken igen. ”Och så elak han var stundvis och så svår att prata med och helt omöjlig. Var jag också sådan när jag var i hans sits? Shit jag måste ha varit en pain in the ass för er som fick lyssna på hur ledsen jag var hela tiden”. Jag fortsatte på min egna monolog och tänkte tillbaka på hur tacksam man får vara att ens kompisar stod där och lyssnade, ville fortfarande umgås med en när man var som jobbigast och åt upp all energi, istället för att ge tillbaka. Underbara människor som finns omkring en.
”Nej men du var mest söööt” sa Caro och klappade mig på huvudet kärleksfullt. Hon tycker att det är så roligt att göra så efter att jag berättade om en utekväll när två berusade killar som förmodligen också var höga, stod och klappade på mig och ville röra på den søde lille svensker som satt vid baren. Jag var så berusad och uttråkad att jag satt där snällt och lät de ha sin lilla freakshow där de målade bilder i luften framför mig och sa hela tiden ”såå sød..sååå..se på hende, såå..jeg elsker svensker”. Caro skrattade högt åt det hela, tror nog att det ligger där bland mina toppstunder, att få Caro att skratta. Det är så härligt.
”Tror du att han har fått för sig att jag inte vill ha honom efter att jag sa Nej till honom när vi dansade slutty på dansgolvet den gången?”. Jag ville analysera vidare vad som var probemet och under alkoholens dimma är alltid sånt en utmärkt idé.
”Jag tror det, han verkar tro att du bara vill vara kompisar och det är nog därför han verkar så bitter” sa Caro som också såt ut att fundera stenhårt på hela Birdie-situationen.
”Men tönten, nu när han vet hur det känns när någon är otrogen, han borde vara tacksam att ingenting hände då. Att han kan gå ut ur detdär förhållandet med huvudet högt”.

Vi ryckte på axlarna båda två och la ner den konversationen. Vem vet vad som pågår i hans huvud.

2 comments
  1. Citrin said:

    Det kanske är bra om du försöker ha lite distans till hela Birdie-grejen? Det kanske är ni två som hör ihop, men just nu är han så trasig. Han har blivit så rejält sviken och behöver nog läka innan något händer mellan er, annars riskerar nästa förhållande att bli helt fel… Bara en tanke som dök upp i mitt huvud. Kram på dig!!

    • Tycker att du har rätt, han behöver verkligen bli sig själv igen och jag vet inte alls vad jag vill ska hända. Det är bra som det är nu, det är något liksom..något jag inte riktigt kan sätta fingret på. Det blir så komplicerat om något händer..vet inte om jag är redo för det..och det är nog inte han heller.. men sen kommer alkohol in i bilden och min hjärna krymper till mini-storlek..och vi har en övernattning med jobbet på annat ställe i april..ehh.. :/

Kommentera

