Sleepy tuesday

faa8c1f130f9488777ab6bc8cb249808_large

Det är tisdag på kontoret och jag har knappt sett någon människa omkring sedan jag kom in kring nio tiden. De få som är kvar dessa klämdagar innan påsk håller sig spridda i sina kontor och kanske någon på labbet. Jag borde gå till labbet, borde få någonting gjort..men mest av allt vill jag nog göra annat nu. Vara borta från jobbet i några dagar och dricka kaffe med mamma på morgonen, spela Wii mot min vilja med Hannah och stå med mina fötter på svensk mark. Det är som om hjärnan har gett upp, lagt av verksamheten och dagdrömmandet har tagit över. Tänkte kanske gå härifrån tidigt idag, ta mig till stora H&M in i stan och Weekdays och kolla läget. Vara bland folk och kläder och köpa en ny klänning och ett par nya jeans. Kanske hitta ett par skor, slösa pengar, må dåligt, köpa något mindre för att bedöva ångesten, få sedan ännu mer ångest över hur mycket jag köper och sliter på miljön. Shoppingkarusellen, det är nog bara ett substitut för annat.

Sedan tittar man på biljettpriser till sverige över påsk och får en mindre hjärtattack. Får väl kanske spendera påsken ensam i Köpenhamn.

2 comments
  1. Linnea said:

    Åh, jävla påsk-priser. Jag hade funderingar på att åka till Köpenhamn över påskhelgen med min extremt limiterade budget vet jag inte om det hade funkat. Sen vill mina föräldrar att jag håller koll på deras hur när dom åker på semester, så men del av mig funderar på påskafton ensam i ett hus på landet med en flaska vin och allmän me-time. Vem vet. Helt förvirrad över hur jag ska spendera min 4-dagars helg.

    • haha en liten stund tänkte jag att jag skiter i allt och frågar linnea om inte hon vill hänga påsk med mig ute på landet så hade jag kommit :)
      Btw ska till varberg imorgon..om tågtrafiken fungerar som den ska :)

Kommentera

