Male sluts

tumblr_mk9pv8WjM61rnlufho1_500_large

”Oh I really miss Mats!” sa jag i fredags medan jag och birdie stod vid musiken båda två och slogs om att välja låtar. Om jag får säga det själv så tycker jag att jag har väldigt bra musiksmak medan han lyssnar på märkliga låtar. Och försöker att få mig att lyssna på hans märkliga musik och även gå på freesbee-träningar som de håller i då och då. Eh not so much.
”Really?” sa Birdie lite smått frustrerad. ”How’s he doing over there anyways, enjoying New Zealand?”
”Well NZ is fine but he’s been having a rough time lately” sa jag och visste inte hur jag skulle slingra mig ur situationen.
”How can one not have a good time in NZ, he can go bunjy jumping or meet other people or something” sa Birdie helt ovetandes.
”He has already done a lot of that..it’s just that his girlfriend broke up with him recently so he’s been having a hard time” sa jag och ryckte på axlarna, visste inte riktigt vad jag skulle säga där.
”Oh come on, I am not in a position to hear stuff like that, it makes me sad..” sa han och hans mungipor pekade nedåt och ögonen såg glasklara ut.
”Well I’m sorry, you asked for it. Anyways, I’ve been trying to convince him to come back home but he refuses” sa jag för att få det hela till en casual konversation.
”Why, so you can bang him?” sa Birdie nästan med avsmak i rösten.
”What, No!” sa jag sårad av hans ord, ”He’s my friend, why would I do that..I just miss him”. Birdie såg ännu mer frustrerad ut av mitt svar, vad är det för fel på honom, jag känner mig helt förvirrad i vad han menar och vad han vill.

”So he’s been sleeping around a lot then..?” sa Birdie och jag blev nästan sur, tyckte att han var så känslokall när han pratade om Mats.
”No..he said that he needs to get over some suffering before he can generate any gossip for me..you know we gossip every day before we start work so..”
”Yeah yeah” sa Birdie helt casual, inga konstigheter över mitt och Mats skvallrande, alla vet.
”..so I’m guessing that he’s not sleeping around” fortsatte jag.
”Isn’t that what people that just have broken up wanna do..fuck around?” sa Birdie och jag hörde en melankolisk ton i rösten, åh birdie.
”I don’t know..maybe” svarade jag lite diffust, tänkte tillbaka på när jag var i den sitsen..och nej jag kunde inte ens föreställa mig att någon skulle röra mig eller komma nära mig. Det existerade inte i breakup universumet.
”Well he’s on an exchange over there so shouldn’t be so hard for him to sleep around” sa han och ryckte på axlarna, väntade på min reaktion.
”Exchange students are sluts huh?” sa jag och tittade på honom med undrande ögon.
”Yeah, I had a good year when I was an erasmus student” sa han och log sitt birdie-smile.
”Oh you male slut” sa jag och fortsatte på hans spel för att lätta på konversationen. Vissa grejer behöver man inte älta för alltid.

6 comments
  1. Angie said:

    VA?!
    Alltså, va..?
    Sitter och analyserar hans ord och blir alldeles paff. Han måste känna något för dig känns det som. Varför skulle han annars kasta ur sig något sånt bara sådär?
    Jävla snokare, vad har han att göra med om Mats ligger med andra eller inte. Nej, han får väl säga om han vill ha dig eller inte. Istället för att få dig att må dåligt!
    Åh, vissa män alltså. Sedan lär det helt klart vara att han precis gjort slut med någon som spökar kanske?
    //Mvh arg och överkänslig.

    • Tror att hela Mats-grejen var som någon slags katalys för annat, han slängde bittra ord åt mitt håll nästan hela kvällen..och sen ångrade sig och gullegullade däremellan. Jag tror att han har hängt upp sig på detdär med att jag sa ”Nej” till honom sist när vi dansade väldigt slutty för några veckor sen. Jag sa nej för att han hade flickvän och för att jag inte ville vandra den vägen med honom. Tänkte att om det händer så får det hända på riktigt men inte såhär, bakom någons rygg. Och nu tror han att jag sa nej för att jag inte ville ha honom på det sättet eller kanske för att vi jobbar ihop, ”you don’t get laid because you don’t wanna poop where you eat” som han sa till mig någon fredag innan med mycket frustration i rösten. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka honom liksom..

  2. Johanna said:

    Inte okej.

    Jag tänker att han mår som fan på grund av hans otrogna flickvän. Det har han all rätt att göra, men det skall inte gå ut över andra. Dessutom har ni två har ett ganska självklart band som ni inte är helt säkra på än, men den får er att må bra och det pirrar som det skall. När du då mår helt okej efter hela Edward-soppan och har fått tillbaka lite av din livsglädje och har en jargong som är lite flirtig kanske han tror att er grej står på spel. I kombination måste detta skapa osäkerhet och frustration hos honom.

    Det bästa du kan göra är nog precis det du gör. Försöka lätta på stämningen när det blir tungt i fel situation, men också konfrontera honom när han slänger ur sig dumma saker, för det kommer varken han eller du må bra av. Jag kan inte tänka mig att han var särskilt stolt över sina frågor i efterhand. Han måste få veta att sådant bara är destruktivt och att det inte är lugnt. Det kan räcka med ett ”Varför säger du så?”.

    • Tror också att det är hela otrohetsgrejen som spökar där i bakgrunden och han känns allmänt instabil, så man försöker att låta grejer passera..ett tag iaf. Men jag är oftast en som blir irriterad på orättvisor och det syns direkt på mig vad jag tycker och känner. Måste räkna till tio när det gäller honom ibland. Men jag tror att han har hängt upp sig på detdär med att jag sa nej till honom när vi var ute. Anledningen för mig var att han hade flickvän och att jag inte ville såra honom, ville inte att han skulle vandra den vägen..för att jag har alltid trott att han och hans flickvän (ex) är stabila och mated for life liksom. Men misstänker nu att i hans huvud har detdär blivit till att jag inte vill ha honom så det är därför jag sa nej. Men situationen har förändrats nu liksom.. fast vi jobbar ihop och jag vet inte riktigt vilken väg jag vill vandra. I don’t know :S

  3. pauline said:

    Blir irriterad på honom, helt ärligt! Men jag tror han gillar dig. Jag ska inte ljuga, när jag gillade mitt ex efter att vi gjort slut lade jag också spydiga kommentarer om hans sexliv. Troligen för tanken på det störde mig så mycket. Å andra sidan är det ju en annan situation, vi har ju faktiskt haft varandra. Birdie kanske bara blir sån här nu pga otrogen tjej (=antar att flesta tjejer är likadana) eller nått.

    • Tror lite att han vill provocera och kolla läget, vill jag ha Mats över honom liksom? För nu helt plötsligt blev situationen annorlunda, både han och Mats är singlar..och han vet att jag och Mats är väldigt tajta och jag nämnde att vi pratas varje dag och kollar läget. Nu när jag tänker på det så har han alltid gått och frågat lite ”out of the blue” då och då om jag har gått på fler dejter..om jag har någon på g. Sen när jag sagt att jag har gett upp allt det så har han liksom lugnat ner sig. Meh, tönten!

Kommentera

