Agnes

tumblr_mjy6hgi7ua1rh9npto1_500_large

”The slush ice machine is up from the basement” sa Agnes till mig från sitt säte. Hon håller oftast till på DTU men kommer in varje fredag har vi bestämt nu. Jag och hon har ett projekt ihop och professorn gillar att lämna ansvaret för phD studenterna och masterstudenterna över till mig så att han slipper tänka på det också. Och jag tycker att det är roligt att jag får styra och ställa så mycket trots att jag inte har jobbat där så länge. Vi pratade om det, jag och professorn och tyckte att det var bra om Agnes var närvarande lite mer på företaget, så att andra ser henne som en del av gruppen och också för att saker och ting förändras så snabbt, hur vi jobbar och vad våra huvudprojekt är. I torsdags satt vi där på möte, jag, Klint och professorn och de lyssnade på vad jag hade att säga, hur vi skulle fortsätta i projektet och utveckla området. Kände mig så mäktig på något sätt, de har verkligen fått upp ögonen för mig och ser mig som en likvärdig del av företaget.

”Really?” sa jag helt exalterad. Får inte mycket gjort när Agnes är omkring då hon tycker om att prata hela tiden, antingen om hur det fungerar i våra projekt, hur teknologin bakom det hela är uppbyggd och även om vädret och familjeliv. Jag tycker att hon är söt och snäll och även om vi inte har mycket gemensamt då vi lever helt olika liv så trivs jag av att ha henne omkring. Vi kramas när hon kommer in och sedan när hon ska gå för dagen så önskar vi varandra en trevlig helg.
”Yes I saw Birdie work on it just now” sa hon och log medan solen lyste in på kontoret.
”I really need to get my powerpoint slides done but I’m so not in the mood to work today” erkände jag från mitt skrivbord på andra sidan rummet.
”I don’t get much done in here, I think this whole having two working places takes some time to get used to” sa hon och viftade med armarna. Vi var ensamma på kontoret och jag stack ut huvudet på sidan för att se henne då mitt skrivbord är så upphöjt att min stora Mac-skärm täcker hela mig så att jag inte ser något.
”I don’t think anyone gets anything done on fridays” sa jag och erkände min lathet, ”I am considering to continue procrastinating my slides that were supposed to be in two hours ago and watch what Birdie is doing instead”. Så fort orden lämnade min mun så reste jag mig upp och gick mot köket, Birdie är mycket mer intressant på fredagar än powerpoint presentationer.

2 comments
  1. Linnea said:

    Jag far ALDRIG nagot gjort pa Fredagar. Halvhjartade forsok till jobb blandat med att planera mat, kladinkop, livet. Illa, egentligen. Men skont att nagon annan bara kor pa procrastination-grejen. xx

    • Jag går typ och väntar på att helgen ska börja, på att snart ska vi till vår favoritbar och supa oss fulla..och klockan är snart 3..går nog tidigt idag..efter klockan 3 får man ingenting gjort anyway..leka med kartonger i labbet.. Sølver får inte heller mycket gjort på fredagar då han för det mesta hänger på elementet bakom mig och säger att han är uttråkad.. så dåligt samvete jag får ibland för att jag inte jobbar hårt på fredagar :S

Kommentera

