10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1-listan.

Nu har denna cirkulerat en sväng, jag har sett den både hos Niotillfem, Glamdamage och Natalieeriksson och några till förmodligen. Så jag snor den också.

10 saker jag tycker om:
tumblr_mk65loHYy01s5kndeo1_500_large

-Solen mot mitt ansikte
-Att ha på mig min skinnjacka till vita converse och svarta Wayfarers
-Att borsta ur lockarna så att de faller alldeles fint mot ansiktet
-Dricka kaffe på morgonen, blunda och andas in lycka
-Hångla mot en vägg med en speciell person på ett mörkt ställe bland massa folk omkring
-Få mamma att skratta så att tårar rinner nedför kinden
-Att vara kreativ genom att skriva, fota, teckna eller komma på finurliga teorier
-Ligga i slottskogen i Göteborg på gräset bredvid fina människor jag tycker om
-Secondhand shoppa med Caro och äta pannkaka när affärerna stänger
-Känslan av att vara nykär och inte kunna fungera normalt för att allt man tänker på är den där människan och hur hans hud känns mot ens hud.

9 saker jag tycker mindre om:
gbw319

-Att ligga på golvet och känna mig ledsnast, ensammast i världen och sakna honom som krossade mitt hjärta.
-Att ha så många fina personer utspridda över hela världen och längta ihjäl sig tills man träffas nästa gång.
-Att lördagar numera består bara av alkoholångest och horisontellt läge tills det onda går över.
-Att inte hinna få gjort allting som jag vill få gjort på jobbet och känna mig misslyckad.
-Att lilla Hannah ska opereras om några få dagar och jag är väldigt, väldigt orolig.
-Att Birdie och Mats är ledsna på varsitt håll och det är inget jag kan göra för att få de glada igen.
-Ensamheten som kommer med singellivet och känslan av att dagarna går ihop och försvinner i det tomma intet.
-Att inte veta vad man vill med livet, vart man är påväg och varför det finns något slags längtan inom mig.
-Att jag fyller 26 på torsdag, vart tog åren vägen?

8 bloggar jag läser:

tumblr_mk6hbxS8Ez1rzwxgto1_500_large
Jag läser många bloggar, tycker att det är så svårt att bara välja några stycken så här kommer ett gäng tjejer som jag har läst ett tag:
Nolovestory
Glamdamage
Annawii
Niotillfem
Bloggkommentatorerna
Emily Dahl
Fyrakatter
Hanay

7 saker jag vill göra i framtiden:
tumblr_mk5lg1znfv1r79cmjo1_500_large

-Testa på bungy jumping
-Skriva en bok
-Bli kär
-Besöka USA
-Bli ansatt på heltid som projektledare
-Utvecklas i min fotografi
-Upptäcka en annan storstad

6 saker jag är rädd för:
IMG_5027

-Jag är rädd att något ont händer till mina nära och kära, är så rädd för döden och att någon tas bort från en.
-Jag är rädd för att tappa kontakten med människor jag tycker om och att vi blir bara till främlingar en dag. Det vill jag inte ska hända! <3
-Jag är rädd för att aldrig våga öppna mitt hjärta igen till någon.
-Fjärilar, är livrädd för fjärilar!
-Jag oroar mig varje dag för att bli arbetslös en dag, ha ingen A-kassa och hamna under en bro.
-Är rädd för att bli ett får av samhället och följa med strömmen, det skrämmer mig. Jag vill vara en egen individ, vara mig själv och inte som det förväntas att man ska vara.

5 platser jag tycker om att vara på:
tumblr_mk5w3e3ajU1rbppoao1_500_large

-Hos mormor och morfar i medelhavet, i deras lilla vardagsrum där det doftar bekant och man får kolla på nyheterna minst fem gånger om dagen.
-I slottskogen i Göteborg, liggandes på en gräsplätt så fort vårens första solstrålar gör sig påminda.
-På Islandsbrygge i Köpenhamn med Caro och några till där vi dricker Christoffer-drinkar och hoppar från bryggan.
-På Le Pain Francais vid kungsportsplatsen i Göteborg tillsammans med Sanna, Emelie och Hanna på en lördag.
-På jobbet, i Birdies, Sølvers och Mats sällskap, trivs så bra på mitt jobb.

4 ord som beskriver mig:
503c

-Glad
-Smart
-Känslig
-Social

3 saker jag ser fram emot:tumblr_mjrs14pzUF1qfn3d2o1_500_large

-North site festivalen tillsammans med Caro, Sølver och Allan i juni
-Midsommar i Ängelholm med Caro & några till
-Att lilla Hannah blir bra efter operationen och kan gå ut och leka utan gipsade fötter.

2 bra filmer:
MoonRise_Blog5_large

-Moonrise Kingdom
-Dear Lemon Lima

1 bra låt:


Bedouin Soundclash – No One Moves, No One Gets hurt

5 comments
  1. Hannah said:

    Kul att läsa :) Snor kanske denna när jag kommer hem från jobbet ;)

    • Åh vad roligt att få läsa dina svar sen :) Puss

    • det var kul att göra den, ska inte du också sno den hörrö ;)
      <3

      • för att jag vill läsa dina svar alltså :D

Kommentera

