En fjäskande fågel

tumblr_lzcboxfbdE1r1rmfjo1_500_large

”Naatie..guess what I have in my bag today?” säger Fågeln med sin lenaste fjäsktröst och avbryter mig och Jens mitt i en konversation.
”I don’t know..lime?” sa jag fortfarande sur på honom. Han kommer inte undan med ett leende och gullegull, han var elak mot mig igår.
”Yes..aaand?” fortsätter han på charaderna.
”Don’t know..probably mint” svarade jag alldeles upptagen med mina experiment, springandes från en hörna till en annan. Han såg var jag var på väg och ställde sig vid dörren för att blockera utgången för mig.
”Aaand the rest is coming later” sa han och höjde på ögonbrynen. Damn him, jag är sur.
”Listen..” sa jag med neutral röst, ”Me and Sølver are buying a bottle of rum each”.
”When?” frågade han och höll igång konversationen, jag ville ut.
”Well later today I guess” svarade jag torrt igen.
”And you guys already made plans about this?” frågade han. Dum fråga att ställa, vad spelar det för roll. Ville skrika ut, well I would have told you yesterday if you weren’t busy yelling at me in the lab, men det sa jag inte.
”Well I planned on buying one and then I made Sølver buy one too..so we’re going later to the store”.
”Well I know Sølver has to go to the postal office anyways..” sa han och skrattade.
”Well we could always send him to buy it all” sa jag och skrattade också, fan ta honom, fick mig att skratta.
”How much money did you loose last time we had the slushy mojitos?” frågade han och försökte hålla igång konversationen igen.
”Don’t know..a lot, don’t wanna think about it” sa jag och tog tag i handtaget och visade att jag ville ut genom dörren. Han ställde sig åt sidan.
”And did you get any of it back?”
”No, not really” svarade jag i förbifarten.
”And why didn’t you ask the suit for it?” försökte Birdie att skämta.
”Well he showed up with a bottle of wine..shove it up your ass” sa jag helt oberörd och lämnade labbet. Hörde honom skratta åt mina uttryck, damn him, han får inte skratta, han får lida för att han har gjort mig ledsen.

Kommentera

