Nat in the box

560790_340644632674412_100001866358393_866654_134164655_n_large

I måndags hade vi fått en stor leverans på jobbet med massa kartonger innehållandes sådant som vi använder dagligen. Jens hade fått bära upp allting med en tvåhjulig vagn och lastat av det i labbet precis vid destvatten maskinen där det är lite mer brett. Dottie och Jens hade sedan hjälpts åt för att tömma allting och sätta det på plats och mitt på golvet stod en tom låda, kanske kring 50×50 cm i bottenmått. Jag tittade på den en stund, tittade på Jens och sedan tillbaka på kartongen. Fick en impuls att ställa mig med båda fötterna innanför kartongen och sedan tänkte testa om jag kunde sätta mig inuti. Sjönk ihop med ihopdragna knän och fick precis plats i lådan, knäna stack ut lite ovanför och axlarna och huvudet var det enda som syntes. Sølver stod också bredvid och höll på att skratta ihjäl sig, ”little girl!” kunde han få fram mellan skratten. Jag kunde inte röra på mig och satt kvar där och flinade åt vad som precis hade hänt.

”Get me out of here!” sa jag helt uppgiven och började skratta själv åt min kartong-situation.
”Push her!” sa Fatma som höll för magen med händerna och skrattade samtidigt som de andra. Sølver tog tag i ena kanten på lådan, försökte dra mig och lådan men vi var orörliga.
”Hold on, hold on” sa Jens och tårar nästan sprutade nedför kinderna. Han rullade fram vagnen igen, Sølver hjälpte till att luta lådan åt sidan och jag kände hur någonting ställde sig underifrån och helt plötsligt var jag på två hjul, snedlutad i vagnen och Jens som körde mig omkring.
”I don’t like this all the time!” ropade jag nästan förskräckt medan jag åkte i sidled och sedan skrattade nästa stund för att det hela var så komiskt. ”Don’t drop me, Jens, don’t drop me, I can’t move!..hahahaha”.
”We have a package delivery, a princess in a box!” sa han fortfarande skrattandes till Dottie som stod i researchlabbet. Hon tittade på mig och skakade på huvudet, ”Ajj Nattie vad har du gjort nu igen?” sa hon på gullig danska och skrattade tillsammans med resten av folket.
”I just wanted to try the box” sa jag med stora ögon, ”but now I’m stuck in here, get me out please!”. Jens lastade av mig i min jobbhörna, precis vid glasväggen så att det kommer in massa ljus och så att jag ser vem som går därute i korridoren på andra sidan.
”You really need a hand to get out of there?” sa Jens och en till våg av skratt spred sig ut i labbet.
”Well yes, I am stuck” sa jag med viftande armar. Han tog tag i mina händer och drog upp mig. Lådan sprack i ena sidan och jag rätade till min vita klänning och blommorna i håret. Så kan det gå.

Kommentera

