Get over your hill

tumblr_mjx49o7VpI1rzwxgto1_500_large

För några månader sen lyssnade jag helt mycket på Mumford & Sons, särskild låten ”After the storm”. Jag var besatt, det kändes som om texterna höll mig levande, jag orkade en dag i taget, jag tillät mig själv att känna av smärtan och sorgen efter honom. Jag lyssnade och sjöng med på mina favoritrader och log lite för mig själv, för att det var så förjävligt, för att jag ville dö i varje stund som jag andades in luft i mina lungor. För att det gjorde ont i varenda cell i min kropp, allting skrek efter honom, han fattades mig så enormt mycket att jag inte visste vart jag ville ta vägen.

And there will come a time, you’ll see, with no more tears.
And love will not break your heart, but dismiss your fears.
Get over your hill and see what you find there,
With grace in your heart and flowers in your hair.

Jag borstade ut gårdagens lockar idag och fäste tre puderrosa blommor vid ena sidan. Tänkte att jag kanske är där, ovanpå min kulle. Att jag vandrade den stora vägen för att se vad jag skulle hitta där, på andra sidan. Och jag hittade mig själv, jag lärde mig att umgås med mig själv, vara kreativ, känna glädje utan att ha någon anledning. Känna mig duktig på vad jag gör och få mer ansvar på jobbet. Och gå omkring med bomull i huvudet, bland fluffiga moln och dagdrömma om våren. Att det ordnar sig, att det blir bättre. Att man har nog med kärlek från de omkring en, det behöver inte komma från bara en person. Och att man själv kan göra sig själv lycklig, känna den där glädjen inifrån att jag är jag. Att jag aldrig någonsin kommer att sluta älska honom men jag drömmer om att bli kär igen.

Jag är där nu, jag tror att jag är där nu.

6 comments
  1. Åh, wow. Du klarade det. Och imorgon är det vårdagjämningen, det betyder längre dagar, mer ljus och gladare människor. Det betyder ett steg närmare våren. Du klarade det <3

    • Ja våren får se till att komma nu, här snöar det som bara den. Hade hoppats på en glad dag idag men sen jag bråkade med Birdie, två gånger om samma sak liksom så har jag gått omkring som ett svart moln.
      Men jo, så skönt att ha tagit sig till andra sidan, vilken befrielse!
      Puss <3

  2. Linnéa S said:

    Så himla fint skrivet. Och jag lyssnade också på den låten så hemskt, hemskt mycket, hela mars april maj juni juli augusti september. Och sen plötsligt, bara alldeles för någon vecka sedan, släppte det bara. Som att vara pånyttfödd. Herregud så skönt och gud vad du och din blogg har hjälpt mig, Nat. Gillar dig så HIMLA mycket <3

    • Jag fick ju den låten av dig, det var som en räddning mitt i det hela. Känner igen känslan av att vara pånyttfödd, vilken tyngd som har släppts från ens axlar, det är fantastiskt!
      Tycker om dig så HIMLA mycket. Tror inte att ni vet hur mycket ni har hjälpt mig att gå vidare, att orka med en dag i taget. Hela blogg-grejen har varit en så bra distraktion, en fristad där jag kunde komma bort från det hela och det fanns andra där som lyssnade och förstod vad jag menade. Har känt mig omringad av vänner även om jag var ensam i det hela, det betyder så mycket för mig <3

  3. Citrin said:

    Vad glad jag blir :)
    Det är knäppt hur man överlever… Fastän hela kroppen och själen gör ont länge, länge.
    Kram fina du!

    • Hade aldrig trott när jag var mitt i hjärtesorgen att det skulle komma en dag när jag var glad igen, bara sådär. Jag trodde att jag skulle dras med den där ångesten och sorgen för evigt, åh, vill typ bara gå tillbaka i tiden och krama mig själv då, så himla hemskt som det har varit, så mycket ont <3

Kommentera

