Is he?

85c017dd560dc5ad0339c2da4c670fb0_large

Wascator, en bar i närheten av Tagensvej på Nørrebro som vi besöker väldigt ofta. Jag, Sølver, min kompis Susse från danskan och Ingrid satt på barstolar vid fönstret. Det hade redan samlats lite folk där och alla borden var upptagna även om vi var rätt så tidiga. Vi satt med ryggen mot fönstret och hade bildat någon slags halvmåne med mig i mitten. Jag såg Birdie och Silvia komma in och titta omkring förvirrade, vinkade mot honom så att han såg oss och de kom närmare oss. Han sökte sig direkt till mig och ställde sig i närheten, det gör han alltid och det känns så tryggt på något sätt. Vårt favoritbord blev ledigt så småningom och vi gick och satte oss där då det var lite svårt att prata med varandra där vid baren. Det är ett fyrkantigt bord i ena hörnet, precis vid ingången. På väggen finns det massa retrobilder och vinylskivor som Sølver älskar att titta på så han insisterade att vi skulle sätta oss där. Jag och fågeln var sist att gå till bordet.
”Is there even any chairs for us there?” sa Birdie lite tveksamt, ”we’re gonna get the bad seat by the door”.
”You can always sit on my lap if we have to share a chair” svarade jag road, var redan på mitt andra glas vin. Han skrattade och jag flinade tillbaka medan vi samlade våra grejer för att förflytta oss mot bordet. Birdie hoppade in bredvid Ingrid, jag tog den dåliga platsen med ryggen mot dörren, förbaskade dörren som folk glömmer stänga när de kommer in. Susse satt till vänster om mig på ena sidan av bordet, mellan mig och Birdie. Sølver och Silvia satt till höger om mig på andra sidan av bordet. Vi hade bildat en klädhög bredvid dem.

”So Nat how are you sitting over there?” frågade Birdie som satt mittemot mig. Något sorgligt i hans ögon som jag förundras över, vad är det som har hänt med honom?
”Oh I’m good over here but I wish people would close the door, I am freezing”.
”You maybe need the kids chair up there to reach the table?” sa Sølver och alla skrattade samtidigt medan vi tittade mot väggen där en barnstol i trä hängde.
”Length wise it would be perfect but I’m not sure it can hold the weight” sa Birdie och blinkade mot mig.
”No, me and my three asses could never fit in there” sa jag och spelade sur, Birdie kunde inte hålla för skrattet. Människor kom in och stängde inte dörren efter sig, en kall luft tog sig in.
”Nat close the door please” sa Sølver och skrattade samtidigt för att jag fick agera dörrvakt eftersom jag satt närmast dörren.
”Well this is awesome” sa jag sarkastiskt medan jag drog igen dörren, vände mig om och plockade upp min tjocka ulltröja och tog på mig den.
”Nat if you want we can switch places, I can sit by the door” erbjöd sig Birdie och tittade på mig med snälla ögon.
”No no, I’m good over here, I get to check out the people at the bar. The hot guy that owns the place just got to work” sa jag lättsamt medan jag virade in mig i min tröja, skakade av kyla.
”Here’s a blanked” sa Birdie och plockade upp en filt som var bredvid honom, räckte den mot mig. Jag lindade in mig och stolen i den gigantiska filten så att bara mitt huvud syntes, de skrattade allihopa. Birdie såg väldigt snäll ut men hans ögon berättade andra historier, vad är det med honom?

”So, when are you meeting your friends tonight?” frågade jag honom, inser att jag sällan har något intresse i att prata med andra, det handlar väldigt mycket om Birdie just nu.
”At six, we’re having thai dinner and then going out. Are you guys going somewhere after this or staying here all night?”
”We’ll probably be here, dance around a bit here and a bit over there” sa Ingrid som pekade mot baren och vi skrattade när vi mindes utgången för två veckor innan när vi blev så himla fulla.
”Which one of your friends are you going out with tonight?”
”A bunch of germans..and an icelandic guy” svarade han, ”Roland..you’ve met roland right?”.
”I’ve met them all, haven’t I? Well maybe not the icelandic guy”. Jag och fågeln har gått ut tillsammans några gånger och jag har koll på hans vänner. ”Is Commander Spock coming as well?” sa jag flirtigt och mindes Halloweenfesten hos Birdie när jag och Spock dansade hela kvällen.
”He is taken, no matter what you try to do to get him” sa Birdie lite smått irriterad.
”Sooo, I just want to flirt a bit, that’s allowed”
”Who is Commander Spock?” frågade Susse förvirrad.
”A friend of mine that had showed up in a Spock costume at my Halloween party” förklarade Birdie, ”Nat over here was trying everything to get him”.
”Hey I wasn’t the only one trying, no one besides me and him knows what was said and done” sa jag självsäkert.
”Flirting is allowed, everybody needs that” sa Susse och nickade med huvudet.
”So is anyone of your friends that you’re going out with single?” frågade jag Birdie lite berusad av vinet och med röda kinder.
”One is.. the icelandic guy. So in total two single people” svarade han.
”Ooooh” sa jag helt inne i min egen bubbla. Birdie reste sig upp och gick mot toaletten. Susse lutade sig mot mig, ”Vad menar han med att two people in total är single. Är han själv single?”
”Va? Nej det är omöjligt. Han har flickvän ju. Han kanske menade någon till kompis som också var single” sa jag fortfarande förvirrad.
”Men han sa att det är två kompisar till honom, en som är single och en som är upptagen. Och två single personer totalt”. Susse var också förvirrad.
”Nej men det kan inte vara möjligt” sa jag och avfärdade de misstankarna. Birdie kom tillbaka och satte sig vid bordet.

12 comments
  1. Linnéa S said:

    DETTA ÄR SÅ SPÄNNANDE!!!

      • Linnéa S said:

        NÄ NU MÅSTE DU SKRIVA! Här i nyc är klockan strax efter 12 och jag försöker plugga inför ett konstprov och dricker kaffe och väntar på att Klara ska vakna och kan inte koncentrera mig det allra minsta för jag måste få veta hur det går! <3

      • jag vill ju skriva om vad som egentligen var grejen med birdie men det ploppar upp så mycket annat i huvudet, massa konversationer och sådant som sas i fredags..hinner inte ikapp med skrivandet så att säga :p

  2. Malin said:

    Men åhh nu får du ta och berätta resten!! Har tänkt på detta hela natten.. Har helt och hållet slutat läsa chiclit sen jag började läsa din blogg haha :D

    • haha Malin så söt du är <3
      Resten kommer så fort jag har tid att sitta ner och skriva, ska bara på pilates först :)
      Puss & hoppas du får en fin söndag <3

  3. linnea said:

    När kommer resten? Lämna oss inte hängande såhär :o

    • Kommer så fort jag har tid att sätta mig ner och skriva, ska iväg på träning nu med Caro. Hoppas du får en fin söndag fina, är du färdig med tentorna nu? Puss <3

      • linnea said:

        Fint då har jag något att se framemot. Sitter på en ruskigt obekväm buss till götet, lediga dagar framför mig . Ja tre tentor gjorda. Klarade åtminstone programmerings(om)tentan, hoppas allt vad jag orkar för att fysiktentan gick vägen & har redan bokat omtentan för envariabel, spridda skurar. Känns åtminstone skönt att ha veckan avklarad för denna gången (:
        Hoppas träningen går bra & att du har en fin söndag

      • åh gött ändå, känslan efter tentaveckan, det är som vapenvila mitt i kriget, såå skönt.. så ligger man däckad i 3 dagar och är lobotomerad hela veckan efter tills man kommer tillbaka till livet igen, hihi :D
        Vad ska du göra i götet? :)

    • Kommer så fort jag har tid att sätta mig ner och skriva idag. Puss & ha en trevlig söndag söta Hannah <3

Kommentera

