I’m a free bird on fridays

tumblr_mjrfdeRrCO1rmvfu6o1_500_large

Det var fredag. Fredagen när allting hände.

”So at 3.30, are you ready by then?” frågade jag Silvia i labbet.
”That early?” frågade hon förvånad.
”Yeah me and Sølver don’t want to work today, we’re tired” sa jag ärligt och Silvia skrattade.
”Are we still going to your favorite place?” sa hon.
”Yeah Wascator, we’re going there to embarass ourselves again”
”Are you guys going for a friday beer after work?” frågade Birdie som också var omkring i labbet. Han har sett så underlig de senaste dagarna, lite väl allvarlig för att vara honom. Och då har jag lett och varit glad och gullig mot honom, det kändes som att han kanske behövde det.
”Yeah, friday drunkness as usual” sa jag och log lite generad medan håret la sig över ansiktet.
”Can I come?” frågade han med barnslig röst. Jag tittade på honom förvånad. Vi hade sms:ats under veckan och jag visste att han hade andra planer med sina kompisar. ”I am not seeing my friends until six anyways..”
”Well yeah” sa jag och nästan log inombords att han skulle med. Tills nästa stund då jag fick dåligt samvete över mina egna tankar.

”You can come as long as you don’t kill her vibe” sa Silvia som återanvände mina ord till Sølver några minuter innan. Vi skrattade samtidigt.
”I’ve got my own vibe” sa Birdie och log med i stunden. Det är något som inte stämmer, det är något med honom, en underlig känsla i kroppen.
”Well as long as your vibe doesn’t interfere with my vibe..” retades jag.
”My vibe is bigger than your vibe” retades han tillbaka.
”My vibe is awesome, your vibe will never be in the same level” fortsatte jag.
”Your vibe is short” sa han.
”You think your vibe is tall?” sa jag kaxigt, ”Do we need to have this discussion again?” sa jag skrattandes. Vi håller på såhär hela tiden och småbråkar om att jag är kort, att jag inte äter upp all mat på tallriken till lunch, det är lika roligt varje gång och han tycker om uppmärksamheten.
”Yes everytime. You’re the only one I can call short. And besides what I lack in length I make up in other ways” sa han och höll en liten paus medan han himlade med ögonen. Jag höjde på ögonbrynen och kastade en road blick åt honom. ”..in ego, my ego is tall” sa han och jag log, mest för att han har borjat använda mina uttryck numera.
”Yeah well, my ego is taller than yours” svarade jag kaxigt tillbaka.
”No it’s not”
”You want your ass kicked?” sa jag hotfullt med glimten i ögat, han skrattade högt och det var så härligt att se honom vara sig själv igen, min birdie.

”Well see you there then? I have to meet a friend downstairs in five minutes and we’ll be going to the bar directly”.
”See you!”

to be continued..

2 comments
  1. Hannah said:

    Alltså, åh, du och Birdie! Jag gillar att läsa detta flirtiga, nästan bättre än att titta på serier :)

    • hihi det kommer mer snart ;)
      det har varit en märklig fredag all in all, väldigt mycket som hänt

Kommentera

