Things he said

tumblr_inline_mh7rdnruFT1r34qrc_large

”Ewa, she should find a boyfriend that she actually likes” sa Edward till mig en gång när jag frågade honom om det hade varit något mellan honom och Ewa eftersom hon inte kunde sluta prata om honom.
”Yeah but she keeps on annoying me with talking about you and asking how everything is going. And frankly I’m sick of hearing how you were always flirting with her before I got here” svarade jag lite smått irriterad. Edward log och nästan flinade av behag över att jag inte tyckte om tanken att någon annan ville ha honom.
”I’ve never flirted with her, she’s really not my type and I know that I am being mean now..but she’s just so boring” sa han nonchalant och rättade till sin tröja.., ”you on the other hand..” sa han förföriskt. Vi var ensamma på kontoret och Edward tittade åt mitt håll hela tiden, pussade mig på kinden då och då och när jag höjde på ena ögonbrynet och frågade ”What about the office rules?”, reglerna om att vi håller det casual på jobbet och är professionella, no touching, no kissing and no cheesiness on working hours. Och när han svarade ”I don’t care about the rules” så tappade jag andan, han så bekymmerlös, så ostrukturerad och spontan. Jag visste att vi var på ett bra ställe då.

”Hey, I don’t think that she’s got any chance against me..if you know what I’m saying”. Jag spelade oberörd, Edward älskade när jag var kaxig och on top of my game.
”No no.. nobody does” sa han retsamt och lekte med en hårslinga som hade lagt sig över ena sidan på mitt ansikte.
”Because you’re hooked?” sa jag utmanande till honom och flinade av välbehag.
”Yeah I am” erkände han lättsamt och ryckte på axlarna. ”And because you’re exciting and because you own all of the top 20 positions on my list..if you know what I mean”.
Det högg till där under magen för att jag visste vad vi skulle göra resten av kvällen efter jobbet. Han var på det humöret..och jag med.

Kommentera

