Quicktime

292908_448882995161889_166552242_n_large

”Jag har precis upptäckt quicktime och att man kan spela in sin röst” sa jag exalterad till Caro i omklädningsrummet på gymmet vid Jagtvej.
”Har du?” sa Caro road.
”Jag tänkte kanske spela in en hälsning till bloggen, tänkte att folk kanske är lite nyfikna på hur man låter..eller är det konstigt?” sa jag halvt osäkert medan jag tog på mig ena träningsskon utan att knyta av snörningen.
”Det låter lite creepy” sa Caro medan hon rotade i sin träningsväska efter något. Det var ovanligt mycket folk omkring oss och det var nästan omöjligt att hitta ett ledigt skåp.
”Vilken fin klänning du har by the way” sa jag och beundrade hennes röda A-linje klänning som jag hade sett på H&M förut.
”H&M” sa Caro som om hon läste mina tankar.
”Är det den som finns i lila också och i nån annan färg?”
”Svart tror jag också”
”Men väldigt fin, tycker om A-linjeformade klänningar”
”Tack..känns lite sixties” sa Caro nöjd.
”Ja, iaf.. jag hade så himla roligt igår, spenderade hela kvällen med att spela in mig själv. Tills jag insåg att jag låter förjävlig, min röst låter så gnällig..har jag sååå gnällig röst?” sa jag frågandes med min drama queen attityd. Caro skrattade och jag gav upp tanken på ljudinspelningar, jag låter mycket bättre live än via teknikens makapärer.

5 comments
  1. Linnéa S said:

    NEJ VILL HÖRA!!!

    • hihi men kanske då..får grow a pair och lägga upp en ljudfil..hur man nu gör haha :)

  2. linnea said:

    Vore ju jättekul å få höra!! (: bara ett litet hej eller två?
    Snart är det tentadags för mig (imorrn & fre, dubbelt på fre :/ ) håll tummarna?

    • Håller tummarna! Åååh usch tentaångest fick jag också av bara tanken att någon annan har tentor. Tänk att snart så får du andas igen! weiii :)
      Puss

Kommentera

