From one slut to another

559734_220086081449495_817273520_n_large

”Naat?” hörde jag Buller ropa från utanför dörren till mitt rum.
”Yees?” svarade jag och öppnade dörren i samma veva. Skulle precis gå med min tallrik till köket och diska undan de sista spåren av stekt ägg och guacamole.
”Should I wake you up tomorrow early to go to the gym?” frågade han.
”Yeah, at six? Let’s do it” svarade jag inte så jätteövertygad. Känner mig mest trött och orkeslös nuförtiden men det låter som en bra grej att göra, gå till gymmet. Fortsatte mot köket och ställde mig vid diskhon. Buller gick omkring med sin eltandborste.

”Did you hear that they might have cured HIV?” sa han för att smalltalka.
”Yeah I read it in the newspaper today, that is very good”. Jag tänkte på de små barnen som hade blivit friska från viruset och att det kanske finns ett botemedel och att det kanske finns hopp. Vattnet rann från kranen och jag gnuggade diskborsten mot tallriken. Sedan besticken och sedan gick jag över till stekpannan. Buller tog en liten teatralisk paus.
”Which means that there’s nothing stopping us now..” sa han med casual röst, förmodligen någon han tänkt på och skrattat åt själv och kände att han ville dela med sig, sådär random.
”Whaaat? Hahahahahaha” jag brast ut i skratt och sedan lite till och en till attack och tårarna bara rann. ”Nothing stopping us now..that was such an awesome comment, hahaha”, jag kunde inte sluta skratta, släppte diskborsten och lutade mig framåt mot knäna för att kunna skratta högre, hahaha.
”Well yeah, what did you think?” sa Buller road åt att hans skämt hade gått hem.
”Well here I am thinking, how nice that those poor kids have been cured from aids and that it is so nice that science is moving forward..and then you hit me with that, hahaha” jag kunde inte hålla mig, brast ut i skratt igen medan jag tittade på Buller och hans nöjda min.
”Nono..who cares about them” sa han ironiskt och kvävde ett skratt.

Jag har fortfarande inte kunnat sluta skratta.

Kommentera

