It is no longer all about him

IMG_oldlet

 

Jag letade efter gamla anteckningar i min svarta låda som har sin plats under skrivbordet. Där gömmer jag sådant som jag inte orkar ta tag i, det glöms bort och kommer aldrig upp igen. Men nu behövde jag något till labbet och i mitt anteckningsblock hade jag gjort en veckoplanering, hälften på svenska och hälften på engelska, som jag brukar göra. Slogs av en sorg och saknad, för stackars Nat för ett halvår sen. Så himla ledsen, ångestfylld, ensam och vilsen. Jag kände hur jag ville klappa mig i axeln och säga ”detta gjorde du bra”. Jag överlevde det som splittrade mig i tusen bitar, tog sönder mitt hjärta och fick mig att önska att jag var död, varje dag, 24 timmar om dygnet. Jag kanske inte är gladast i världen just nu och saknaden har inte riktigt släppt helt, jag tänker på honom varje dag. Men jag överlevde. Jag tänker på honom ibland, antar att han förmodligen har träffat någon annan, många andra sedan vi gick skilda vägar och det gör ont men inte så ont så att jag går under. Inte så att jag kommer att ligga på golvet, dricka mig full istället för att äta mig mätt och tappa helt verklighetsanknytningen. Det blir inte sämre härifrån, det värsta är bakom mig. Och det känns bittersweet.

4 comments
    • <3, shit vilket slag alltså..det känns som att man har kommit tillbaka från kriget, splittrad och sönder och alldeles utmattad..men levande. The war of heartbreak :)

  1. Linnéa S said:

    Så himla härligt att läsa, även om jag förstår att det såklart känns bitterljuvt <3

    • ja men väldigt skönt att inse det själv..att det värsta är bakom mig när det gäller honom. Han har inte samma makt över mig längre och jag har nästan tappat intresset av att veta vad som pågår i hans liv. Hjärnan har ställt in sig på att komma över honom helt och det är SÅ befriande. Äntligen!
      <3 <3

Kommentera

