Hej från sängen

tumblr_mfg2u7zwU31rzwxgto1_500_large

”Hallååå..?” svarade jag på telefonen halv sovandes, halvt döendes. Jag låg i sängen och genomled fredagens fylla, ingen röst kvar, det gjorde ont på något konstigt ställe i kroppen. Herregud, hur länge orkar man hålla på såhär, tänkte jag för mig själv och rörde mig inte ett enda millimeter.
”Heej, hur mår du?” frågade Caro från andra sidan luren.
”Jag är döende här” svarade jag med lidande i rösten. Kunde inte för sjutton komma ihåg hela gårdagen, hur kom jag hem, vart var jag efteråt? Har jag låst cykeln?
”Uhh jag är glad att vi inte gick ut igår” sa Caro. Hennes tjejkompis från Jylland var på besök men de var inte så pigga i fredags och endast kom förbi baren där jag och Sølver hängde för att säga hej. Lycky them.
”Fatta vad full jag var igår” sa jag halvt skrattandes.
”Ja haha, du och Sølver var helt borta båda två. Sølver såg helt förvirrad ut i sin fylla och var överallt, visste inte vad han skulle göra med sig själv”. Caro skrattade också.
”Hörde du hans ”har du mött Nat” varje gång vi träffade på en ny person, hahaha. Random killar i baren”. Sølver var helt inne på att presentera mig för killar, det kanske var nån tjej också där nån gång. Han tycker att jag är desperat nu och behöver lite action.
”Hahaha ja jag såg det”. Caro skrattade ännu mer. ”Men vi gick sen, man är inte riktigt lika mycket i dimman om man inte har druckit själv”.
”Men ja, jag förstår det, vi måste ha varit helt fyllejobbiga” sa jag instämmande och skrattade åt mig själv.

”Btw, vi går ut ikväll, dress code är little black dress, min kostade 20 dollar från USA so skank it up” sa Caro på telefon när hon ringde i lördags.
”Jaja, jag tänker inte ruttna här hemma kan jag säga, måste bara komma tillbaka till de levande, nån gång snart” sa jag lite bitter på mig själv.
”Vi ska hämta ut indisk mat vid 7, du får jättegärna vara med om du vill men säg till innan så vi hämtar ut till dig också” sa Caro från andra sidan, mycket piggare än mig. Jag kände efter i kroppen och mindes förra gången när jag och Buller var döende och han hämtade indisk mat till oss. Jag ville spy över de där starka kryddorna på tikka masalan.
”Jag vet inte om jag orkar äta indiskt idag, tror att jag ska steka ett ägg och äta här hemma så dyker jag upp sen” sa jag fortfarande sömnig.
”Ah jag förstår, man orkar inte äta komplicerad mat när man är bakfull” sa Caro i luren. Det kändes bra att någon förstod ens lidande.
”Men jag ringer dig sen när jag är på väg till er, måste bara hitta något lämpligt att ha på mig” sa jag och tittade förvirrad ut i mörkret i mitt rum. Eh ska jag verkligen? Orkar jag gå up?

Det visade sig att det var ett av de roligaste kvällarna någonsin, det som följde efteråt.

 

3 comments
  1. Elena said:

    Hahaha, Solver. Här sitter jag och skrattar för sig själv :)

    • hahaha kan inte fatta hur fulla vi var. Efter ett tag delade vi bord med två gifta män och satt och bjöd varandra på öl, hahahha

  2. Hannah said:

    Men åh, berätta vad som hände sen! :)

Kommentera

