Your first printout

11279_421438481276263_810732100_n_large

Vi hade projektmöte igår, sådana som man har var fjärde vecka och alla presenterar sina resultat. Denna gången var det mycket vi skulle gå igenom och eftersom vi ska skicka in ett patentansökan på måndag så har vi alla stressar sönder oss hela veckan. Jag mer än de flesta och har på senare dagar pratat med mig själv och haft märkliga monologer medan jag har sprungit fram och tillbaka och försökt att samla ihop all information och resultatdata. Professorn har tittat på mig från sitt skrivbord i rufsigt hår (han har en stressig månad också) och monologerna har triggat varandra, blivit mer och mer högljudda, nästintill dårhusvarning på vårt kontor.
”Jag håller på att bli som professorn” sa jag till Ingrid medan jag stirrade ut i det tomma intet och pratade för mig själv. Hon skrattade högt och skakade på huvudet, ”du menar att ni pratar var för sig högljutt, tittar på varandra så det ser ut som om ni har en konversation och skrattar däremellan men båda är i varsin värld?” sa hon på sjungande norska, ”yeah I’ve noticed”.

”Ja, det är så illa som jag trodde att det var” sa jag och hoppade upp från min stol för att springa mot skrivaren utanför birdies kontor. Papperet hade fastnat och jag stor bara där och stirrade på den. ”Vad vill du mig skrivarjävel?” sa jag högt till den på svenska. Hörde Birdie skratta från sitt kontor.
”Birdiiiieee…?” ropade jag från hallen och gick sedan fram till dörren och tittade helt förtvivlad på honom. ”Could you help me with the printer please, I don’t know what it is whining about”. Han lämnade det han höll på med vid skrivbordet, tog en tugga på äpplet han höll i handen och kom sedan leendes mot mig.
”It probably just wants you to open it, duh” konstaterade han, höjde på ögonbrynen medan han flinade och började sedan dra ut på lådorna.
”Yeah I figured that but it is more fun to watch you do it” sa jag retsamt mot honom. Han drog ut papperet som hade fastnat och räckte den söndrig till mig. ”Here’s your first printout” sa han skrattandes och jag såg honom gå tillbaka in på kontoret. Birdies härliga skratt.
”Well thank you” sa jag glatt medan jag undersökte papperet och skakade på huvudet. Rev sönder den mitt itu tillsammans med de andra ofullständiga papperen och gick in på hans kontor efter honom. ”Here’s a present for you” sa jag och slängde papperen i Birdies papperskorg, flinade mot honom och gick tillbaka till mitt kontor. Kunde nästan se honom le bakom min rygg.

Kommentera

