Midnight questions

tumblr_mig2qgG6tt1s29r9ao1_500_large

Jag googlade och hittade en lista, kommer från Tyras med lite modifikationer.

När vaknade du imorse?
Jag hade ställt klockan på prick 6 för att åka in till jobbet tidigt och sätta igång med mina projekt. Väldigt busy vecka, företaget ska ansöka om patent och jag måste göra min del av det hela, skriva ihop en beskrivning och bakgrund av mitt projekt, samla ihop resultat och göra en schematisk teckning av prototypen jag jobbar på.

Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Yay jag får ha på mig min nya asymmetriska kjol och se drop dead kontor-chic ut :).

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Har inte ringt till någon idag, skypats med Caro såklart men det gör vi varje dag.

Vilket humör är du på?
På Tarantino-humör, kom precis hem från bion där jag och Buller satt längst bak in the love seats och drack vin. Mycket blod, mycket guns, söderdialekter, kom på mitt i allt att jag saknar True blood.

Vad har du på dig just nu?
Ett par trosor och en Beatles topp, tycker att toppen har tappat sin ”tycker om”-status efter att jag hade på mig den några gånger förra året vid den här tiden när Edward fortfarande fanns i mitt liv. Den har nedgraderats till sovkläder nu.

Har du ont någonstans?
Med hjärtat inräknat, just nu i den här stunden så har jag inte ont någonstans. Möjligtvis i min nagel som bröts av mitt itu när jag var på bio ikväll.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Manchego-ost och mjukglass. Och sånadär salta crackers som ser ut som små fiskar i en plastburk.

Hur mycket var din senaste lön på?
Eh, innan skatt eller efter skatt? Jag får rätt så bra lön innan skatt och sen åker 42% av som tack för att de plogar gatorna när det snöar och för att man får träffa en läkare gratis när man har behov av det. Och för att polisen trafikerar gatorna hela tiden och för att jag känner mig trygg i den här staden.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
En mini flaska vitvin på bion. Innan det var det min älskade kjol från H&M som får mig att känna mig piffig och businessy.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Om det inte var Facebook, mitt beroende, så var det nog bloggen, mitt andra beroende.

Vad ska du göra idag och ikväll?
Finns inte så mycket mer att göra ikväll än att läsa några sidor av porrboken Fifty shades of grey för att han huvudpersonen påminner så himla mycket om Edward ibland så jag tror att jag kommer att finna alla svaren där (ehh..). Imorgon ska jag och Buller tidigt på gymmet och sen ska jag iväg och jobba och retas med Birdie och på kvällen ska jag göra guacamole och äta framför någon bra serie.

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Ed Sheeran – Kiss me och alltid, alltid Kent – Socker

Vad tycker du om din blogg?
Jag älskar min blogg, om man får säga det själv. Jag älskar den för att jag får skriva och vara kreativ på mitt sätt. För att ibland så kan jag gå jag längre bak i arkivet och läsa något som jag tycker är välskrivet och bli alldeles glad och varm i hjärtat. Och för att det finns verktyg där ute på nätet där man kan göra en bok av sin blogg och ha det kvar i en bokhylla i många år och känna att jag gjorde detta en gång i tiden. Alla orden som skrevs här kom från mig, så himla mäktigt. Det var samma känsla när jag gjorde en fotobok av 2012 med mina egna bilder och att se de tryckta på papper, min vision, min bild av vad som är vackert, vad som får mitt hjärta att klappa, min värld på fint tryckt papper, det var en stolthetskänsla som spred sig i kroppen. Jag har ofta trott att även om jag är kreativ så är jag medioker i min kreativitet, inte tillräckligt bra på att tecka, inte tillräckligt duktig på att skriva. Men att hålla i sina händer någonting som man själv skapat, ååh vilken känsla.

Jag älskar den här bloggen för att jag har fått lära känna så himla många fina människor, riktiga människor som delar med sig av sina liv, av glädje och av sorg. Och att dessa underbara människor också har lärt känna andra likasinnade själar. Och att man får så himla mycket kärlek och pepp, positiv energi..eller bara att någon skriver att de förstår hur det känns och skickar en kram. Det betyder så himla mycket. Och även om det tar mycket tid att skriva så är det för min egen skull, det är någonting som får mig att må bra, en investering i min egen själ.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Jag funderade över vad jag ville göra, om jag ville flytta ut och ta detdär rummet jag hade blivit erbjuden eller om jag ville stanna hos Buller. Funderade över livet, Köpenhamn och saknade Edward däremellan.

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Birdies stirrande imorse från topp till tå var komplimang nog :). Imorgon tror jag att Mikkel kommer att vara väldigt nöjd med mina teckningar över produktprototypen jag jobbar på.

När fotade något senast, och vad?
Det var en kylig dag i november när jag tog ut kameran en sväng och tog bilder på en katt som skulle attackera ett gäng duvor.

Kommer du göra av med pengar idag, på vad?
Jag gör av med pengar varje dag, har så himla mycket ångest för det alltid.

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Ingenting, halvsitter vid sängen och lite längre bort (där jag inte når) står en trästol med en vit fleece filt på.

Vad tror du att klockan är?
12 kanske

Vad borde du göra idag?
Jag borde sova nu, nu med en gång..

Vad ska du ha på dig idag?
Imorgon har jag inte riktigt bestämt mig vad jag ska ha på mig. Kanske ett par svarta jeans och svart tröja med nitar på.

Vad var det senaste du sa högt ut som överraskade dig?
Jag sa till Caro igår att jag vill bli kär, head over heels kär, någon som sweeps me of my feet. Som Carrie i SATC sa, I am looking for love, cannot be without each other, consuming love. Det kom som en överraskning, jag trodde att jag hade lagt av med sånt.

Jag vill då gärna utmana Linnea, Annawii, Nolovestory, Angie och Hannah att svara på samma frågor (pretty please?) ;)

12 comments
  1. annawii said:

    Åh vad kul att läsa! Utmaningen är antagen!

    • hihi vad roligt, väntar med spänning på dina svar :)

  2. Linnea said:

    Klart jag gör. ÄLSKAR LISTOR. x

    • Åh så roligt, ska bli kul att läsa dina svar :)

  3. Angie said:

    Åh vad kul! Jag ska svara på det den när jag kommer hem!
    Puss

    • Hihi vad roligt, väntar på svaren :))

  4. Leo said:

    Jaaaag älskar din blogg!!!har ett behov att gå in och läsa varje dag!du är riktigt grym;) keep up the good work;)

    • Åh tack så himla mycket och vad roligt med ett ny människa att lära känna, Leo I salute you :) hihi

Kommentera

