Can I tell you a secret?

tumblr_mg77ls7hc11r84p4ao1_500_large

”Bulleeeer?” ropade jag på honom från mitt rum häromdagen. Han var i köket.
”Yeees?” svarade han tillbaka. Jag gick ut i hallen och ställde mig vid köksdörren. Tittade på honom med lurig blick.
”You wanna know a secret?” sa jag teatraliskt och sänkte rösten för att skapa lite spänning. Buller tittade nyfiket.
”Well yes” sa han och jag är nästan säker på att han gjorde en mental lista på grejer jag kunde tänkas berätta.
”But if I tell you, you have to promise me that you won’t tell anyone” sa jag helt säker på min grej. Tittade omkring för att försäkra mig om att ingen annan kunde höra på oss och nickade med huvudet mot honom. Buller kunde inte hålla sig på att få höra vad det var. Han slutade diska och vände sig mot mig och väntade på att jag skulle berätta. Jag ville dra ut på det hela.
”Well.. it is something that I found out recently. And you have to swear secrecy no matter what” sa jag med låg röst och flinade mot honom medan jag höjde på önbrynen.
”I swear” sa Buller försiktigt och hans pupiller blev ännu större av nyfikenheten.
”I am not implying anything..but..” sa jag och höll en sekunds spänningstystnad, ”..nobody has ever seen me and Batman in the same room. I think I am Batman!” sa jag högst allvarligt och la till ett alarmerande ”Schhhh..” och höll pekfingret framför munnen medan jag stirrade på honom med crazy eyes.
”Nat, are you high again?” sa Buller halvt irriterad och halvt road. han hade förväntat sig något saftigt skvaller.
”I might be” svarade jag med sjungande röst och flinade mot honom generad.
”Have you taken that Codein again?” sa han anklagande och skakade på huvudet.
”Well I was bored and it is only monday..so” svarade jag trotsigt och kvävde ett skratt.

Kommentera

