Make Birdie laugh

205195326742070759_YratWG4w_c_large

”Naattiiieee” ropade Birdie från utanför min dörr med fjäskig röst, som vanligt på fredagar innan lunch.
”Yeees?” svarade jag med samma ton på rösten och exalterad. Blir så himla glad av att få uppmärksamhet av honom. Han kom in och ställde sig vid mitt skrivbord och spred sina harmoniska glada vibbar. Jag kunde inte låta bli att le mot honom, en helt ofrivillig reaktion men han får mig att känna mig så trygg i hans närvaro.
”How many stations do you need for next week, or none because you are going to be sick?” sa han med ett leende.
”Sick? What do you mean?” Vill den jäveln inte ge mig arbetsstationer var första tanken som krossade mitt huvud.
”Well you sit there fully clothed with your scarf on, are you getting sick or something?” frågade fågeln lite blygt.
”Oh no, I hope not. It is very cold in here, I am freezing all the time” sa jag och sträckte ut mig mot elementet som för att känna om den var kall. Ville mest spela cool och undvika hans blick. ”This one is working, I don’t understand why I am always freezing”

”Is that sound from the radiators?” frågade Birdie som försökte att hålla sig kvar i konversationen.
”Yes, so they’re on all of them. Anyways..ehm..2 stations?” frågade jag för att gå tillbaka till business.
”And what days?” frågade han och tittade mig i ögonen och jag ville gömma mig under min stol.
”Ehmm..I..I don’t know, you’re confusing me now” sa jag och tappade tråden igen. Han log och insåg sin egen makt och såg ännu lyckligare ut.
”Wednesday..thursday?”
”Yeah..something like that..that would do” sa jag och samlade mig själv en kort sekund.
”And you don’t want anything monday?” frågade han lite eftertänksam.
”No..ehm..I don’t know when I’m here monday anywys” sa jag och kliade mig i huvudet. Håret hade flugit åt alla håll och jag var väldigt koncentrerad på min powerpoint som jag har jobbat på hela veckan. Var koncentrerad iaf innan han kom in på kontoret.
”Monday..what happens on monday?”. Birdie var nästan på väg till dörren men han vände sig om mot mig och tittade nyfiket på mig.
”Ehm..I might have to go to sweden this weekend..considering to go there anyways” sa jag och ryckte på axlarna.
”Ooooh meet the parents” sa Birdie och ryckte på ena ögonbrynen. Han har klippt sig kort nu och ser väldigt pojkaktig ut, trots sina 31 år.
”You know..gota pay my respect to the elderly” sa jag och väntade på hans reaktion. Han skrattade ett härligt skratt som värmde upp mitt hjärta. Om jag fick välja en grej att göra resten av livet så hade varit att få Birdie att skratta. Det och dricka vin.

7 comments
  1. Astrid said:

    Min längtan efter att dricka vin är inte utav denna värld just nu. Har en tenta imorgon, en tenta på fredag och en tenta på måndagen en vecka efter det. NÄR NÄR NÄR ska jag få dricka vin igen? Jag förgås och försmäktar i min lilla torrlagda pluggöken. Om du dricker vin i helgen, drick ett extra glas för mig då ;)

    • Jag drack ett glas till dig, en fransk flört som smakade sensommar, så himla gott. Så åt jag kladdkaka till det också hihi. Snart får du dricka, kötta på lite till! Fy vad jag hatar tentaplugg, jag satt där innan min sista tenta nånsin och ville hoppa av, jag gör det nu, jag orkar inget mer, haha :)

      • Astrid said:

        Åh gud så härligt att höra. Jag ska unna mig ett litet glas som sällskap till melodifestivalen ikväll, det tycker jag att jag är värd. One down two to go! Och jo, jag känner också för att hoppa av innan varje tenta :D Det är ett under att jag lyckats hålla mig kvar i fem år!

  2. Stella said:

    Du och Birdie verkar vara en killer combination. Follow those instincts! :)

    • Ah jag tycker om Birdie men vi är nog bara vänner..ish haha. Puss

  3. Johanna said:

    Hojta om du har vägarna förbi JA Pripps :)

    • Ah det kommer alltid att vara John L’s i mitt hjärta :D

Kommentera

