En sådan fredag

tumblr_mi6bdtmExS1rbu7kxo1_500_large

”Look at this, I look like I’m going to church” gnällde jag imorse framför spegeln. Gick fram och tillbaka och bytte kläder, från kjol till klänning, till absolut inte byxor för jag är fet idag.
”Well..” sa Buller och undersökte min outfit. Jag hade på mig min A-linje kortärmade svarta klänning med vitt virkad krage.
”Or school” sa jag bittert.
”Or school” sa Buller och log. ”Maybe you should drop this dress and go for something with sleeves..the other black one you know?”. Han försökte att vara hjälpsam stackarn.
”Exchange black for black..well..” sa jag och sprang in i mitt rum igen.
”What happened with you other dresses, the red one and the blue one” sa Buller och tänkte tillbaka till tiden innan jul när jag klädde upp mig i finklänning varje dag. Det var när Edward fortfarande bodde i Köpenhamn och jag ville visa upp den bästa sidan av mig. Just nu bryr jag mig inte så mycket.
”What happened is that I got fat and now I feel that I don’t deserve my dresses anymore” sa jag helt ledsen i hjärtat.
”Okay, I know that this is not going to help” sa Buller med sin bestämda röst, ”but Nat you are not fat and you should know it”. Jag undrar varför han ser så överraskad ut varje gång jag säger att jag är tjock, har jag så skruvad självbild att jag inte riktigt är medveten om hur jag ser ut?
Okej men om jag tar på mig en tajt klänning då, om jag vågar mig på nått sånt, tänkte jag för mig själv och tog fram min tajta gråa klänning från galgen. Tog på mig den, nope ser gravid ut.
”I am fat, I am soo obese” sa jag nästan gråtfärdig. Det kommer att bli en sådan fredag idag alltså.

Kommentera

