Nowhere land

tumblr_mgj9w5gDYn1qjcn4do1_500_large

”Naat” sa Birdie med sin lenaste, snällaste röst när han kom in på mitt kontor idag. Jag satt vid min dator och gömde mig bakom min skärm.
”Yees?” svarade jag tillbaka och tittade upp mot honom. Kände hur jag fladdrade med ögonlocken och log som en fåne. Det gjorde han med.
”How many working stations do you need for next week?”. Hans ögon glittrade medan han pratade.
”Ehmm..” min hjärna kunde inte tänka snabbt just då, morgonkaffet hade inte börjat kicka in än.
”Two on thursday as usual?” frågade han helt casual och skrattade.
”Eh yes, thank you. That makes it much easier, I don’t seem to be able to think today” sa jag skrattandes och ryckte på axlarna.
”Okay then” sa han och log en sista gång och var på väg att gå.

”Biird, wait” ropade jag efter honom. ”You know what I dreamed about tonight? I dreamed that you were moving to California to start a spinoff of our company there”. Hans ögon glittrade igen när han hörde California.
”That’s a nice place to go” sa Birdie och såg ut att dagdrömma för stunden.
”Yeah but I was so sad that you were leaving, please don’t leave to California” sa jag med vädjan i ögonen. Jag sa inte till honom att jag grät och grät i sömnen och kunde inte sluta krama honom för att han skulle åka iväg.
”Yeah but c’mon. It is California” sa Birdie och viftade med armarna i luften någon sekund för länge. Tillräckligt länge för mig att förstå att han försökte att hålla igång konversationen, han ville inte gå från mitt kontor heller.
”Hey if you’re going, I’m going with you, don’t leave me here” sa jag med ledsna ögon medan jag log mot honom. En sådan casual grej som jag hade kunnat säga till honom innan förra fredagen och det hade väl kanske inte betytt så mycket mer än att han hade blivit glad av uppmärksamheten och strosat iväg till sitt kontor. Nu tittar han på mig med andra ögon, med någon slags ömhet och glädje i blicken. Det är så märkligt bara, vi är i nowhere land och vet inte vart vi tar oss härnäst.

2 comments
  1. Linnéa S said:

    Tycker detta är lite spännande! Hoppas du har en bra fredag <3

    • <3 <3, hoppas att du har det bra därborta på andra sidan atlanten. Min fredag var bra men nu lider jag här och förbannar alkoholen :p

Kommentera

