Lazy wednesday

tumblr_mfe390v1Dy1rkq7uwo1_500_large

Det är onsdag. Världens lataste onsdag. Jag har sugar-cravings from hell och kan inte förmå mig att göra något vettigt idag. Som när allting blir till ett berg och man vet inte vart man ska börja.

Det började med att jag såg Birdie och han såg mig lite i förbifarten men vi har stött på varandra face to face. Sølver som verkar lika trött som jag idag kom och satte sig bredvid mig i labbet medan han skrev i sin egen labbok och vi lyssnade på radion. Gjorde något litet däremellan.
”Have you heard anything from Singapore?” frågade Sølver mig.
”No I haven’t. Have you?” frågade jag ivrigt tillbaka. Fick en lite mindre hjärtattack och undrade om jag hade missat något medan jag tog steget att inte följa hans inlägg på facebook.
”No no” sa Sølver snabbt som för att lugna ner mig. ”I was just wondering”.
”Ah in that case no. I took the wise decision not to follow him on Facebook so I don’t see his posts”.
”Not that he writes anything anyways” la Sølver till. ”But you know he doesn’t speak with me, hasn’t done that since that time we showed up at his place”.
”He’s just stupid..and weird” sa jag och öppnade dörren till kylskåpet i labbet för att ta ut lite prover jag behövde.
”Yeah..” sa Sølver tankspridd. ”Anyways are we going to the concert tomorrow?”
”Yeah what the hell, let’s go. Drink some beer and socialize” sa jag rätt så optimistisk för stunden.
”You’ll have to come to Amager you know” sa Sølver och log. Han vet att jag inte orkar cykla så långt. ”Or just take the metro”.
”Neh..I’d get lost with the metro. I’ll ask Silvia if she’s biking there and I guess we’ll bike together” sa jag glatt.
”Okay then I’ll buy the tickets today” sa Sølver och höjde på axlarna. Några minuter senare dök han upp vid mitt skrivbord med en biljett.

Kommentera

