The Bird

tumblr_mh3kl6iX7M1rty6zoo1_500_large

Jag dansade med en italienare, han slängde mitt hår åt sidan och höll sina armar kring mina nyckelben medan han hånglade upp mig, i läpparna, vid örat, i nacken. Jag var med på noterna och tänkte att jag får väl kanske dra hem honom, det här blir inte så svårt, en till one night stand. Och han kan kyssas och är förmodligen bra i sängen. Jag behöver ligga med honom, jag behöver ligga med någon. Det var mörkt och ljusslingor som projicerades på väggen dansade omkring oss och dj:n spelade några beats och hiphop, jag hängde med dansades mot honom, kropp mot kropp. Höll mina ögon på Birdie hela tiden, kollade så att han hade det bra, han är väldigt viktig för mig. Klämde honom i armen och lutade mig framåt för att viska något i hans öra. ”Is he alright? I am too drunk to notice”. Jag pratade såklart om italienaren som jag dansade med som var mycket längre än mig.
”You should take him home, you need some action” sa Birdie och såg lite ansträngd ut. italienaren gick för att köpa öl till mig och honom.
”Hey don’t lie to me, is he alright?” sa jag tillbaka.
”Well he’s average, you could do much better and you know that. But considering your desperation scale..” sa han och skrattade. Jag skrattade också, en omedelbar reaktion, alltid när han är glad så blir jag glad.

Italienaren kom tillbaka, räckte fram ölflaskan till mig och drog mig bort från Silvia och Birdie. Vi började dansa och hångla förmodligen och jag kände mig lite off, rent fysiskt ville jag ligga med honom men det fanns inget annat som fick mig intresserad, störde mig på hans axlar som såg väldigt små ut, lite kvinliga sådär. Skitsamma Nat, du har aldrig legat med en italienare förut, who cares, ligg med honom. Tittade åt Birdies håll för att försäkra mig om att han var okej, såg att någon kille hade haffat Silvia och the Bird dansade för sig själv på dansgolvet, såg lite uttråkad ut. Jag släppte italienaren och gick fram till honom, vi började dansa. Silvia kom tillbaka och vi dansade alla tre nu. Det hade blivit alltför mycket folk på dansgolvet, folk trängdes och knuffades. Vi gick mot dj båsen där det såg lite mer öppet ut. Hängde mest där och var fullare än fullast. Dj:n spelade Jay Z-99 problems och jag och Birdie tittade varandra i ögonen igenkännande, log världens bredaste leende båda två och sjöng samtidigt ”I’ve got 99 problems but the bitch ain’t one!”. Vi började dansa helt crazy mot varandra, sögs in i folkmassan och hamnade bredvid italienaren som försökte att få uppmärksamhet igen. Jag kunde se honom i ögonvrån och ville inte, orkade inte så jag vände mig helt mot birdie, kramade honom ännu hårdare medan vi dansade till hiphop i bakgrunden, folk tryckte oss mot varandra, han tryckte mig mot honom.

”What happened to your italian guy?” viskade han i mitt öra och väntade på min reaktion.
”Eh, I don’t really care about the italian guy” sa jag till hans ansikte och kollade honom i ögonen och log självsäkert. Sa indirekt att jag brydde mig om honom mer än alla andra. Han log sitt nöjda leende, för att jag hade valt honom framför alla andra och tryckte mig ännu närmare honom. La ena benet mellan mina lår och dansade sina moves.
”You’ll never get laid by being so picky” sa han och böjde min rygg bakåt samtidigt som han följde med sin kropp framåt. Höll mig stadigt med sina händer, mitt hår åkte nedåt från mina axlar och hängde mot golvet. Han drog upp mig långsamt igen, längs med sin kropp, tog tag i mitt huvud och tryckte mig mot honom, ansikte mot ansikte, vi dansade sådär låsta vid varandra och om jag gick ifrån honom några centimeter så höll han min hand och vi sågs i ögonen hela tiden, log mot varandra, dansade.
”Just to be clear about something, we’re just dancing right?” frågade jag flirtigt och tog hans hand. Han svarade genom att låsa sina fingrar mot mina och dra mig närmare med sin vänstra hand som var fri.
”Mhm” svarade han utmanade.
”You’re just barking at the end of your leash” konstaterade jag med hans favorituttryck.
”Yeah haha” skrattade han och jag kände den där lyckan för att jag fick honom att skratta.
”Good” sa jag flirtigt igen. Han tryckte sin kropp mot min och tryckte mig bakåt tills vi kom till väggen. Jag med ryggen mot väggen och han som kom ännu närmare, höll sitt ansikte tryckt mot mitt och båda händerna över mina höfter. Mina händer letade sig i hans jeansfickor och jag drog honom framåt. Hans kropp följde rörelsen och vi rörde oss upp och ner, till musiken, höfter mot höfter, han tryckte sig ännu mer framåt, fler gånger och jag kunde inte släppa tanken över hur sexuellt det här var.

”There’s too many witnesses in here” sa han och drog sig bort från mig. Jag såg honom i ögonen och log, det här var fel, så himla fel. Vi dansade bort från väggen, lite mindre sexuellt laddat den här gången och var helt glada båda två, log och skrattade medan vi dansade och en tanke slog mig. Dotties ord i labbet för ett år sen när jag började där och hon sa att det var någonting mellan mig och Birdie, att det fanns någon slags connection där, I think that he is your soulmate sa hon helt självsäker. Jag dejtade Edward då och kunde inte riktigt tänka i de banorna. Men här, ikväll, när jag är i hans armar och vi dansar så nära varandra. Hur enkelt allting känns, hur harmonisk jag känner mig av att vara i hans närvaro, hur okomplicerat och rätt det är. Som luft, som att andas frisk vårluft och ligga ute i solen. Så tryggt och så annorlunda. Som om han är min andra halva här i världen och det sorgliga att det kommer aldrig att bli vi.

Han såg ut som en storm pågick i hans huvud, ett hav av tankar och vägmöjligheter. Han känner det också, den där kopplingen men han vet inte vad han ska göra. Vilken väg tar vi ikväll, han var helt stum, han också, visste inte vad han skulle göra.
”I think I have to go home soon” sa jag och tittade på honom med en tydlig klarhet i ögonen. Jag ville inte att han skulle ta några beslut ikväll, inga beslut alls. Hans välmående är viktigt för mitt välmående så jag drar mig ur ekvationen.
”Or I could just meet you back at the office” sa han med förskräck i sina ögon. Han kunde inte heller tro orden som kom ur hans mun.
”No..and it is not that I don’t want to, trust me I do but it is because I care about you. I don’t want to ruin things for you, you are too important to me” sa jag ärligt och stirrade helt förvånad framför mig. Han också, det var så himla märkligt, som om vi båda insåg att vi sitter i helt fel roller i livet, att det finns annat som är så himla mycket större.
Vi hittade Silvia och tog med henne ute på gatan, hon ville också hem. Vi sa hej då och hon cyklade framåt till rödljuset. Jag skulle åt samma håll men vi var kvar, jag och han vid första rödljuset och visste inte vad som pågick. Tittade varandra i ögonen i något slags samförstånd, ville inte hem men kunde inte vara kvar där, sekunderna räknades ner för hur länge var acceptabelt för Silvia att vänta och vi tittade på varandra i tystnad.

”I am just so stupid” sa han med förakt i sin röst.
”Why do you say that?” frågade jag. Det gjorde ont i hjärtat, jag visste vad han syftade på. Han har aldrig någonsin varit otrogen mot sin flickvän och nu bara tanken att han ville gå längre..
”Hey, just barking at the end of the leash remember?” sa jag lättsamt och log mot honom.
”I am just very drunk and stupid, I should just go home” sa han och skakade på huvudet.
”Yeah, you should” sa jag uppmuntrande och ryckte på axlarna. ”See you Monday then?”
”Wednesday, I am not there until then. Meeting clients abroad you know” sa han med sin lena röst och vi var tillbaka till Birdie och Nat, Bonnie & Clyde, getting in trouble together but we’ve got each other’s back.
”Okay, Wednesday then. Sleep tight” ropade jag och började cykla framåt.

15 comments
  1. Johanna said:

    Mitt hjärta..! Åh. Jag är kär i tanken av er två, men hoppas bara ni hittar en relation som fungerar för er.

    Vill även säga att jag läst din blogg sedan augusti och den är fullkomligt fängslande. Den mest intressanta jag stött på. Sättet du beskriver detaljer och har kontakt i kommentarerna. Det känns som en hemlig värld där man får lov att lära känna dig helt. Sedan läser även jag på Chalmers och relaterar till den biten också :)

    • Men åh, tack så himla mycket. Blir alltid så glad av att människor där ute uppskattar det man skriver <3
      Tycker att det bästa med den här internethörnan är alla människor man har fått lära känna, personligheter som lyser igenom kommentarerna och alla peppande ord och råd och kärlek. Att man på något sätt är ensamma tillsammans och håller varandras hand på avstånd. Det betyder väldigt mycket för mig. Det har blivit min fristad och väg ut på något sätt för att komma över honom.
      Tack för att du kommenterar, hoppas att du stannar och att man får lära känna dig också lite mer? Jag är nyfiken om vad du läser på Chalmers men du behöver inte svara om du inte vill. (Och känner vi varandra IRL? haha) Puss <3

      Birdie är inte här idag så en mindre awkward grej att oroa sig för men jag fasar inför lunchen alltså, det kommer att bli weird att se Henrik från andra våningen. Uhh, varför, varför ställer jag till med så mycket dumheter?

      • Johanna said:

        Så vitt jag vet så känner vi inte varandra… Jag har faktiskt försökt luska med Facebook vem du är, men det går verkligen åt skogen. Du är och förblir hemlig :)
        Jag är sjukt paranoid på internet. En av mina farhågor är att någon skall komma på att det är just jag som skriver. Det är ju helt ofarligt egentligen, men den lilla personliga sfären skulle kännas otrygg. Så jag vet inte hur mycket jag vill säga i ett kommentarsfält, men via mail går alldeles utmärkt!

        Jag hoppas du får en bra dag på jobbet!
        Kom bara ihåg att du är grym och de andra är antagligen upptagna med att oroa sig för sig själva, och de som bryr sig för mycket om dig har inte mycket till liv själva.

        Kram!

      • Haha jag är likadan, får så himla mycket panik om någon skulle typ hitta mig på Facebook. Och vad spelar det för roll egentligen men som du säger att den lilla personliga sfären skulle känna sig hotad. Jag vill så gärna träffa människorna som kommenterar här och kanske ta ett glas vin tillsammans..men är för feg ibland :/.

        Idag har det varit en väldigt bra dag, har varit så himla energisk och glad hela dagen (with minor awkwardness från Henriks sida), kanske för att jag var och sprang imorse, måste göras fler gånger. Hoppas att din dag också har varit bra :)

  2. M said:

    Åh, det är så himla fint att ni inte går längre än så, du och Birdie. På något sätt hoppas jag att det ska bli ni (haha, låter som att jag pratar om en tv-serie), men har så svårt för otrohet så älskar att ni går hem var för sig.

    • Haha det är lite roligt att folk tycker att det ska hända något med just Birdie..hur kommer det sig att man inte tycker likadant om Sølver eller Mats? Undrar vilken bild man får av folken när man läser, hihi :)

  3. Får magont av dessa upptagna män som håller på… Urk.

    Hur har det gått med nu då? Hur är stämningen på kontoret? Kom hit och festa så kan jag hooka upp dig med killar som inte kan orsaka pinsamhet ;) Hihi

    • Ja egentligen är det mitt eget fel lika mycket för att jag går efter dem också, visst det är kanske inte alltid jag har vetat att de var upptagna..men ta Henrik till exempel, varje gång jag blir full så börjar jag flörta med honom, var är min hjärna, jag hamnar själv i pinsamma situationer, digging my way to hell piece by piece. Haha är så himla sur på mig själv nu och har inte kommit över det än, trots flera dagar haha.
      Han har inte varit på kontoret dessa två dagar men kommer in imorgon men jag tror inte att det blir pinsamt, jag och han har vår relation, vi vet vart vi har varandra så det är no probs..förmodligen kommer han att retas om min school girl klänning eller om jag klantar mig i labbet och sen är det okej igen. Har aldrig haft en sån avslappnad ”relation” på avstånd med nån kille än honom haha :)

      Känner du nån snygging i Lund? Jag vill :D (en av killarna på dejtingsidan kommer från lund, vi är polare haha, kan ju alltid komma och invadera staden en sväng ju. Har du plats hos dig fina så att jag kan övernatta?)

      • Ania said:

        Njae, du är ju faktiskt singel, så jag tycker iaf 95% av ansvaret ligger på dem, att de ska säga nej konsekvent och hålla sig undan. Nej man ska kanske inte flirta med gifta män hehe men men jag tycker som sagt att de har yttersta ansvaret…

        Ok skönt att slippa awkward moments. ;)

        Du, jag känner en som är SJUKT lik Edward i Twilight, fast umm mycket snyggare enligt mig haha…. ;)
        Här finns en stoooor bäddsoffa så invadera på snyggo!!!

      • maila namn så kan jag stalka på Facebook please
        (så kan du inte säga, jag kommer redan imorgon!) :p

  4. Astrid said:

    Men alltså jag förstår nog inte riktigt. Är Birdie singel? Var han ledsen för att han gjorde ett move och uppfattade det som om du dissade honom (därav självföraktet)? Hur känner du inför honom? Finns det attraktion eller är det en attraktion för attraktionen i sig (om du fattar vad jag menar)? Aaaahhh, jag känner typ ångesten som kommer av att börja strula till det med någon man är vän med och inte riktigt säker på vad man vill eller vart man är på väg. Har fuckat upp vänskaper ett par gånger för mycket på grund av den där jävla jävla alkoholen och det konsekvenslösa tänkandet som kommer av den. Har i stunden tyckt typ ”åh, här har han funnits mitt framför ögonen på mig i flera månader och först NU fattar jag att vi är gjorda för varandra!” för att sen vakna upp nästa morgon med huvudvärk, ångest, svettig och äcklig och inse att jag typ förstört ALLT. Jag får seriöst ångest av att läsa det här inlägget. Måste gå och duscha.

    • Birdie är inte singel, han har en väldigt trevlig tjej som han har varit ihop med i 2 år kanske. Han är inte typen som flänger runt, snarare är väldigt seriös av sig och lugn när det gäller förhållanden. Dock så är han väldigt flörtig på sitt sätt och tycker om att retas och få uppmärksamhet. Han brukar dansa med tjejer osv när vi går ut men han gör ingenting, ”barking at the end of my leash” som han säger. Själförakten var för att han ville gå längre den här gången, för att han uttalade de där orden..om att vi kanske skulle göra något. Och jag tror att han mådde väldigt dåligt över sig själv för att han kände så men det är någon typ av connection mellan mig och honom, det har det alltid varit och just i fredags när vi dansade så tror jag att han också kände det. Det var bara så märkligt.
      Men jag vill inte gå längre, vill inte att han ska göra slut med sin tjej och vill inte börja utforska dethär. Han är min vän och något alldeles speciellt som jag inte riktigt kan definiera..en person som jag tycker om väldigt mycket. Och jag vill att han ska vara glad och bekymmerfri som han brukar vara. Blev bara lite märkligt i fredags och vi behöver hitta tillbaka till vänskapen. Hade han varit singel när vi träffades så hade det säkert blivit han och inte Edward med i bilden..men nu är det som det är.
      Usch alltså jag orkar inte med mig själv och min retardness när jag super bort mitt bättre vetande och går efter impulser..Usch usch usch

      • Astrid said:

        Aha. Ja det gjorde saker och ting ÄNNU mer komplicerade. Åh din stackare. Men du, det är ju inget att göra. Vi är alla retards på många plan, särskilt tillsammans med alkohol. Det enda man kan göra är att skratta åt eländet och kanske skriva ner alla sina knäppheter (som du gör nu) för att så småningom dela ut till barnbarnen så att de också får skratta och tycka att man är en cool typ. Om några veckor eller månader har all ångest bleknat och kvar finns bara en rolig anekdot. Och tänk vad tråkigt man skulle haft om man inte var ett vandrande kaoskollektiv på fyllan? Tänk om man var en sån som blev aggressiv, eller slocknade efter två glas vin. Nä, jag är glad att jag är en sån som stannar på efterfesten till solen går upp eller någon kör hem mig, den som aldrig säger nej till en fest eller en dans eller en kyss. Vi lever ju för sjutton bara en gång! <3

  5. Sofia said:

    åh du skriver så bra, det är så spännande att läsa. hoppas lite på er 2 :)

    • åh tack så mycket <3
      Det är lite komplicerat detdär med birdie, det enda jag vet är att jag tycker om honom väldigt mycket och vill att han ska ha det bra och vara glad, det har bara blivit lite konstigt nu mellan mig och honom..I don't know

Kommentera

