Friday mojitos x3

8290671_22GPu_large

”Hola miss, did Bo brief you on how many are coming from our company?” frågade Henrik mig vid lunchen idag och ställde sig en centimeter ifrån mig.
”Ehmm yeah he said something like 10 people or so, just bring a party mood on because we’ve got huge amounts of slushy mojitos going on”
”Oh nice, then see you later” sa han, blinkade med ögat och klappade till mig i armen.
”Yeah” sa jag flörtigt tillbaka och tittade mot VD:n och Henriks chef. ”Are you ready for today?”
”Yeah I am ready, I told Henrik that before, we’re on foot today. Bright eyed and bushy tailed like they say in the US” sa han helt entusiastisk. Jag skrattade högt och Henrik såg lite besviken ut. Som om hans chef har fått all uppmärksamhet och han är the puppy som får åka med. ”Miss, why haven’t you invited the people from the other company on the second floor?”
”Because I don’t know any one from them” sa jag och ryckte på axlarna.
”The tall guy, you know”. Vem vet inte vem den där extremt långa mannen är.
”Ah, him. But feel free to invite them as well” sa jag och log mot honom. Börjar oroa mig att vi inte har tillräckligt med dricka för alla. För av vad jag har fått höra så kommer alla. Precis alla.
”Okay will do” sa han och sprang ut i kantinen igen, nämnde något till det andra företaget eller vad han nu gjorde. Duracellkaninen som är den mest sociala varelsen jag har mött. Och så himla trevlig och rolig.

Jag fick syn på andra företaget och tänkte att det hade varit trevligt att bjuda med de officiellt. Så att de inte känner sig bortglömda.
”Ehm, I don’t have you guys on linkedin so I couldn’t contact you myself but we’re having a slush ice mojito thing on our floor and you’re welcome if you would like to join” sa jag artigt till dem. Eller ja till den långa mannen som är typ dubbel min längd, det ser väldigt roligt ut när vi står sida vid sida.
”Milton was kind enough to invite us just now” svarade han till mig lite teatraliskt och låtsades vara sårade att vi hade glömt dem. ”You know that we from the second floor are known as party animals” sa han skrattandes.
”Ah yeah you have that kind of reputation, we’re good people on our floor” sa jag utmanade. När folk retas så retas jag tillbaka, kan inte hålla mig. ”See you later then?”
”We’ll have to check on the other plans we’ve made, you know before we knew about this” sa han leendes medan han satte sin tallrik i diskmaskinen.
”Ahh..the other plans” sa jag lite nonchalant och log. ”Oh well, I guess I’ll see you then”. Jag gick tillbaka till bordet med min kaffekopp och tittade på Sølver.
”Have you invited the whole house now?” sa han och skakade på huvudet.
”I don’t know..people told people and I guess now everyone is coming” sa jag och ryckte på axlarna.

Jag börjar bli lite nervös här, det känns som att jag är ansvarig nu så att allting står rätt till. Jag hoppas på lite madness och sluttiness. Om jag känner mig väl så kommer jag och en viss Henrik att växla ett par ord eller så.

4 comments
  1. Hannah said:

    Hoppas att du får en mycket trevlig kväll med lite madness och sluttiness ;)
    (Är inte jätteduktig på att kommentera, men läser varje inlägg, ibland några gånger om!)

    • Hej Hannah, kvällen var trevlig men jag måste typ fly landet snart såsom jag håller på (herregud, söndagsångest blandad med vad-sysslar-jag-med-ångest) Puss

    • Köpenhamn är underbart men jag kan ha druckit någon mojito för mycket och ställt till med lite väl mycket trubbel den här helgen. Åååh varför lär man sig aldrig av sina dumheter? :S
      Kram

Kommentera

