In pain

tumblr_mheahldIQE1rzwxgto1_500_large

”Dance girl!” ropade Sølver efter mig i labbet medan jag rengjorde flaskorna jag hade använt. Han skulle ta över mina stationer och var lite rastlös.
”Hey I’m trying, I’m hadicapped over here” sa jag tröttsamt och tittade ner med blicken.
”You look like hell, what happened?” frågade han förvånad.
”I hurt myself at the gym yesterday, I might have hurt some muscle or tendon, I’m not sure. But it hurts all the time and pain-killers are not helping either. Couldn’t sleep all night” svarade jag lite ledsen. Försökte att rotera mig i sängen en miljon gånger inatt för att hitta en position som kändes okej men det gjorde så himla ont i innerlåret eller om det var den vänstra äggstocken, kan inte riktigt placera smärtan. Buller knackade på dörren kring 6-tiden imorse för att väcka upp mig, vi skulle gå och träna ihop sådär extremt tidigt hade vi sagt kvällen innan men jag fick hoppa över denna gången.

”I told you, you need a man instead of obsessing over the gym like you’re doing” skojade Sølver och försökte att lätta på stämningen.
”Yeah, all of this is a substitute for something, I knew that” retades jag tillbaka. ”But I have to learn not to be so stubborn at the gym and lift more than I can handle”.
”Workout is dangerous, I could have told you that” sa Sølver och log. Sølver tränar inte, det är inte hans grej liksom.
”Yeah but I might have to call the doctor and I hate going to the doctor” sa jag och gick tillbaka med ena flaskan till experimentstationerna.
”I never go to the doctor” sa Sølver och följde efter mig.
”I’m hoping that it will go away in a few days, otherwise I’m screwed” sa jag och ryckte på axlarna. Jens kom in i labbet och tittade på mig förvånad han med.
”Jens it hurts!” sa jag med barnslig och gnällig röst och fiskade efter sympatiröster. Ser ut som världens tröttaste människa och det finns inget liv i ögonen. Och de ska alla få höra hur synd det är om mig idag, det är tur att de är så himla fantastiska människor som fortfarande tycker om mig trots mitt gnällande.
”Oooh, what can I do milady?” frågade han snällt och det glittrade till i ögonen på mig.

2 comments
  1. Usch det låter jobbigt. :( Hoppas det går över snart!

    • Tack söta, fattar inte vart smärtan kommer ifrån, om det är någon sträckning eller någon typ av inflammation. Orkar inte ringa min mamma heller och beklaga mig för då får jag alltid ett ”ring till doktorn NU!” och någon timme senare ringer hon för att höra om jag har ringt till doktorn eller om jag åkt till akuten. Puss

Kommentera

