School girl

tumblr_mh31sc5lsL1rm0hjjo1_500_large

”Ginger!” sa Sølver medan jag stod och rotade i kemikalieskåpet. Han stod bakom mig och såg lite smått uttråkad ut.
”Ginger is drying up now!” sa jag och log för mig själv. Mitt hår har blivit ljusare och skiftar i ljusbruna och guldiga nyanser.
”Really no action in a long time?” skrattade Sølver.
”It is a desert by now!” sa jag helt frustrerad. ”Soon I’ll be humping one of those guys” sa jag och pekade mot två killar från företaget på andra sidan korridoren som råkade gå förbi just då.
”You could take that guy, he’s tall!” sa Sølver och viftade med handen mot den långa killen. Jag tog ett steg ut i korridoren och spanade in dem bakifrån, ”Neeh, not my cup of tea, look how he wears those jeans. People need to tighten up a bit”.
”Mrs, do you need some solution for your experiments?” frågade Jens som råkade gå förbi just då.
”Well yes thank you, that would be very nice” svarade jag artigt tillbaka och log mot honom.
”I just made some liters of that so you can just take as much as you need” sa Jens.
”Oh noo” hörde jag Birdie säga med en retig ton i rösten medan han kom gåendes mot oss.
”What no, why are you protesting?” retades jag tillbaka.
”You little girl” sa han lekfullt och rufsade till min frilla. Jag har på mig en svart A-linje formad klänning med korta ärmar och vitt krage, tunna strumpbyxor och ett par knee highs. Mina favorit dr.Martens till det för att tuffa till looken och lite smått vågigt hår från gårdagens lockar. Birdie älskar att retas varje gång jag är klädd såhär då han tycker att jag ser ut som en skolflicka.
”Hey no messing up my supermodel hair” sa jag och lutade mig nedåt med huvudet för att komma ur hans grepp, kastade håret teatraliskt åt sidan och fortsatte vidare mot Research-delen av labbet.
”I know, I have that problem myself too” hörde jag Birdie säga om sitt eget supermodel hair och jag log medan jag startade igång mina experiment. Birdie alltså, får mig alldeles fnittrig och glad varje gång.

Kommentera

