I’ll pick you up at eight

tumblr_mgup1zw8aK1r416z1o1_500_large

”Naat? Are you okay?” ropade Buller orolig från utanför dörren. Jag hade låst in mig i mitt rum och inte gjort något väsen av mig på flera timmar.
”Yeah..I’m just lying on the floor for a while” svarade jag från golvet.
”Okay..” sa Buller halvhjärtat och gick tillbaka till vardagsrummet. Förmodligen för att kolla på Facebook vilken musik jag lyssnade på. Han känner mig mycket väl och vet att när Kent spelas eller något annat sorgligt så är det illa. Han har lärt sig att skilja mellan lugn musik och deppmusik bland låtarna jag lyssnar på.
Jag återgick till att stirra på tomheten under sängen och försökte att hålla tillbaka tårarna. Buller kom tillbaka efter en kvart.
”Nat, you need to get up and have some food and get ready if we’re doing anything at eight”.
”I just..I don’t know” svarade jag från golvet tyst.
”I cannot hear you” ropade Buller. ”But we said that we’re doing something later, so you need to come up now”.
”You can come in” sa jag. Han öppnade dörren och ställde sig där, tittade på mig med medlidande ögon.

”Are you backon the floor now?” sa han med mjuk röst.
”Mmm” jag kunde varken få fram något ord eller hålla tillbaka tårarna så jag bara skakade på huvudet medan jag låg där i fosterställning.
”But we’re going somewhere later right?” sa Buller försiktigt.
Jag skakade på huvudet igen för att säga nej. ”No?” frågade han och ryckte på axlarna.
”I don’t know if I want to do anything today..I just want to die okay?” sa jag och kände hur fler tårar trillade nedför kinderna.
”Well we all have those days but you can lie in here for a bit more. If you are not up at eight I’m coming to pick you up, okay?”

”Okay” sa jag uppgiven och Buller stängde dörren efter sig och gick och satte sig i vardagsrummet igen. Jag spelade på ”The fray – never say never” en gång till och gick upp efter tio minuter. Torkade tårarna, tog ett djupt andetag och tog i handtaget till dörren.
”I am up now” sa jag till Buller och såg hur han tittade undrande på mig och insåg att jag hade gråtit lite till.
”That’s good” sa han och log mot mig. Jag försvann in i toaletten och tittade på mina svullna ögon. Lite vin..lite vin så blir det bra snart.

2 comments
  1. Linnéa S said:
    • Fina snart åker du, har du bokat biljetter och sånt? <3

Kommentera

