The melody of twenty-five

546865_334235970022872_110033510_n_large

Att färdas med kärleken och gå på rosa moln, jag vet inte hur det känns längre. Är detta att bli vuxen, att vara beräknande och kunna hantera allting som slängs ens väg?

Jag tänker på piloten, lite försiktigt sådär, testar på tanken av att vara med honom, kanske hångla, kanske ligga med honom. Sedan tar den analytiska delen av hjärnan över och sätter stopp för alla såna fjanterier. Han är borta hela veckor, ibland längre, hur tusan skulle vi kunna få en vardag ihop? Han förstår inte det jag sysslar med, det ligger så långt ifrån hans område men ändå så gör han ett försök till att förstå. Det är jag som mentalt drar ett streck över honom och alla andra piloter därute. Tar det ibland som ett tecken att jag inte är redo, att det fortfarande är Edward eller ingen. Eller kanske mest att de ska vara på Edwardnivå, lite av en utmaning, lite speciella. För enkelt är inte min grej och med alla utmaningar som jag och Mats har hållit på med hela hösten så har jag blivit så kräsen. Vill ha det jag vill ha och ingenting annat. Tror mig ha rätt till det jag vill ha och om jag inte får det så kan jag fullständigt acceptera att jag inte får det och det drabbar mig inte alls. Särskild när det kommer till killar, killar som jag tycker är söta men som kanske inte vill ha mig. Jag ignorerar dem fullständigt och ser på medan de går hem med andra tjejer än mig. Men det gör mig inget.

Sedan så kommer en pilot ens väg och han är söt, väldigt söt och ler sådär charmigt och hans ögon ser trötta ut från lördagens utgång. Jag ler tillbaka mot honom lite försiktigt och fortsätter att prata som vanligt, inte ett enda spår av nervositet i min kropp, jag ser det som en utmaning som jag redan har klarat, jag räds inte för att prata med en främling. Han känns ung, trots sina två år äldre än mig och jag som identifierar mig själv med en ”old soul”, jag ser en pojke framför mig. Och jag tror att det är den största skillnaden mellan en tonåring/ tidiga 20-någonting Nat som hade blivit kär på direkten och drunknat i hans grön-blåa ögon och en 25+ Nat som är mer reserverad, med försiktig och mer härdad av livet.

Kommentera

