Ordinary days with ordinary things

tumblr_mg67j4iDGe1s1jhiao1_400_large

”Coffee?” frågade Sølver mig idag när han kom in på kontoret viftandes på en tom kaffekopp.
”Yeah, I just need to keep track of my experiments, just a second” sa jag och sprang in på labbet snabbt. Jag och min pump är stationerade vid dörren så det tar inte så lång tid att snegla på vätskenivån i behållaren. Fortfarande några mikroliter att rinna igenom, jag hinner ta en kaffe på bottenvåningen. Sølver stod vid hissdörren och väntade in mig. Dörrarna stängdes och jag darrade en stund, gömde in halva mitt ansikte i halsduken och tittade åt Sølvers håll.
”You look sad” konstaterade han.
”I do?” frågade jag tillbaka med lite försjunkna axlar.
”Yeah you look very sad” sa han igen och ryckte på axlarna.
”I don’t think I am..I’m just very tired” svarade jag lite disträ.

Försökte att tänka på vad det var som tyngde ner mig, kunde inte komma på någonting. Det är inte Edward då jag inte riktigt ägnar någon tid åt att tänka på honom som när vi var ihop. Det händer väldigt mycket i mitt liv just nu och jag är alltid på språng någonstans. Kommer knappt hem innan klockan tio och det är alltid någonting inplanerat. Jag håller igång och tackar aldrig nej till någonting, vill träffa alla, vill hinna göra allt. Men jag tror att det som gör mig lite ledsen är att det inte finns någonting lite mer permanent att hålla fast vid. Allting är så flyktigt och det finns tusen sätt att fördriva tiden på men det fattas någon att tänka på. Någon där mina tankar vandrar iväg hos och någon som får mig att le, av ett sms, en bild eller bara ett leende.
Man lever, samtidigt som man inte lever, ett av livets paradoxer.

Vi gick ut från hissen och ställde oss vid kaffeautomaten, Sølver tog ut en tom kopp till mig för att vara snäll. Det är hans sätt att säga att han finns där så jag log mot honom och sa tack. En till dag har nästan passerat och inget mycket har förändrats.

3 comments
  1. Vissa dagar bara är sådär lite grå alltså…
    Hoppas du får en fin fredag <3

    • det känns som om vissa månader är bara grå.. kan januari vara slut nu så kan man blicka framåt? typ april..april blir nog bra. puss

      • Mmm april ja… :)

Kommentera

