The pilot asked me out

tumblr_meoey6WJCS1rd1um0o1_500_large

”How’s it going with your dates?” frågade Silvia mig idag på labbet.
”Well I have three potential dates in one weekend so I don’t know how to handle it, I’ve only got saturday and sunday at my disposal” svarade jag snabbt medan jag satte ihop tuber till mina experiment.
”Really who is it?” frågade hon intresserad.
”The pilot asked me out. And then we have this australian guy with one eye” sa jag och ryckte på axlarna.
”You could always meet two at the same time, go on a double date” sa Sølver och la sig in i konversationen.
”I don’t know how I would be able to handle that.. like put them together and ”now kiss”” gestikulerade jag med händerna mot varandra som om jag tryckte ihop två magneter med samma poler som inte vill vara ihop.
Silvia och Sølver skrattade högt båda två. Birdie spärrade upp öronen.
”Are you on some kind of dating coaching thing?” frågade han förvånad.
”Well I’ve been living my life on the internet lately..you know..online dating” svarade jag försiktigt.
”Ahhh..” log Birdie, världens finaste leende. Vid det här laget borde ni veta att jag tycker om Birdie väldigt, väldigt mycket.
”Yeah..” sa jag lite generad. Online dejting är lite tabu fortfarande, lite pinsamt sådär.
”And is there any kind of selection to those dating sites..or is it everything?” frågade han igen.
”Well I think you’ve got to have some kind of education to get into those sites..but other than that”.
”Ah and in your case it is suits only?” retades Silvia.
”Well I should have written something about that..like ”suits prefered” or something”.
”Of course you do, of course” sa Birdie och skakade på huvudet och log för sig själv.
”Well I have a cutoff of 180 cm, it used to be at least 183 before but you know if they wear a suit then the suit makes them automatically a few centimeters taller” sa jag skrattandes.
”So you would need like four suits to make yourself tall?” retades Birdie igen och skrattade. Blir så glad varje gång han är på bra humör.
”You have seen my gigantic high heels, no need for suits, ‘nothing here to watch’ you know” sa jag tillbaka.
”Ah those that you bought for that wedding but never wore?” The bird har koll på mina grejer.
”The stilts?” sa Sølver och skakade på huvudet.
”Yeah those, they look pretty in the box, they should stay there” sa jag och räckte ut tungan. Sølver räckte ut sin tunga också.
”Girl!” sa han och höjde på ögonbrynen.
”Bitch!” sa jag och höjde på mina egna ögonbryn dubbelt så mycket medan jag pekade med fingret. Vi stirrade på varandra i två sekunder och sedan brast ut i skratt båda två.

5 comments
  1. Linnéa S said:

    <3 Har varit så himla dålig på att kommentera för har dödsmycket med min flytt men ville bara säga att jag läser ALLT. Tycker Birdie verkar vara så fin & tror dina dater kommer gå skitbra! Förstår din längdgräns, min brukar vara 185 men den borde egentligen vara 190 pga blir så lång i mina högsta klackar (gillar ej att jag vill att killen ska vara längre pga i grunden dumt och ofeministiskt men ja..tyvärr). Dock är 193 min favoritlängd! Vilken är din?

    • Tyvärr så blir jag inte attraherad av korta killar och jag är inte ens lång själv liksom. Har alltid, alltid fallit för långa killar (kanske overcompensating for my own height), såna som känns lite ouppnåeliga. Tror att Edward var 183 (185?) and barely made the list men min favoritlängd på killar hamnar kring 187, där tycker jag det blir det där gyllene talet haha.
      Sen är inte Birdie lång, han är kort för att vara kille, kanske kring 175 eller så (mindre?) har så svårt att bedömma folks längd men han har sån härlig personlighet, retsticka alltid och väldigt social så om han inte hade varit upptagen så hade jag nog sett honom med andra ögon, trots min cutoff på 183 haha :p
      Vad tar du med dig till NY? Kläder, böcker och nödvändigheter eller fraktar du något också? When is the big day? <3

      • Linnéa S said:

        Haha, men alltså min bästa vän (som jag tror är ungefär lika lång som du, visst var du kring 160?) är likadan, hon är också kort men har aldrig attraherats av korta killar heller. Alltså 187 är absolut en bra längd, men jag är ju 176-178 (alltså så osäker på min egen längd? haha) så för mig är det liksom inte så långt. Jag tar mest med kläder, skor och böcker, kommer inte frakta något för räknade ut att det blir dyrare än att köpa nytt + att jag inte vet hur länge jag kommer bo i den lägenheten jag ska bo i nu heller. Flyttar ungefär den 29:onde eller 30:onde, kan inte boka resa innan jag har fått mitt visum. Vad gör du ikväll? <3

      • Försöker att sova men insomnian har infunnit sig sedan förra veckan så jag kollar på lite sex and the city. Skickade iväg ett meddelande till Caro nyss på den där dejtingsidan och skrev ”tjena kexet, står du där och smular” haha :p
        Uttråkad till döds men kan inte förmå mig att läsa något heller, vad gör du? :)

  2. Mmm älskar långa killar… :) Jag är ju väldigt mycket feminist, men har svårt att släppa det där att det känns mer ”rätt” när killen är större än jag. Så jävla tramsigt, men så är det… Hade en pojkvän en gång som var ca 165 cm (jag är 160 cm!) och det var faktiskt en stor turn off. Inte när vi var ensamma ihop egentligen, men när vi var mitt bland folk och jag såg rader av taniga tjejer som var ”mycket” längre än han, nej då kändes det bara ”urk…” Haha elakt…

    Lycka till med nätdejtingen! Med risk för att låta som en kärring: var försiktig! <3

Kommentera

