Playing with my nerves

tumblr_mbhw8iQwui1r5e1oso1_500_large

De har samlats alla tre cheferna (Per, Ollie och professorn) och haft möte och diskuterat min framtid i företaget. Jag har gått omkring på helspänn och inte kunnat sova någonting på flera dagar nu. Mats har övervakat mötet från sin plats och rapporterat till mig då och då. Han kan se vårt loungerum från där han sitter. Jag kunde inte sitta still så jag var tvungen att hålla mig sysselsatt i labbet, med musik och långt bort från allting. Till andra änden av korridoren iaf från där mötet hålls. Nu är mötet slut och jag kunde inte hitta på fler saker att göra i labbet så jag var tvungen att återvända till mitt skrivbord och face the reality. Professorn såg väldigt tyst ut medan han tryckte på tangenterna och jobbade vidare. Mats såg även han upptagen ut med sin artikel som ska in i slutet av nästa vecka.

”So how’s it looking from your point of view? Why is the professor so quiet?” skrev jag till Mats på Facebook.
”I think he’s just working, they all seemed happy after the meeting” svarade Mats snabbt.
”Jeez these people are all drama queens, they like to play with other people’s nerves” skrev jag helt stressad.
”I’ll fit right in once I finish my phD. I love to play with other people’s feelings” skrev Mats och jag kunde föreställa mig hur han satt och log för sig själv där bakom sin skärm.
”You are so evil. Which is nice. As long as it doesn’t affect me :)” skrev jag för att retas tillbaka.
”Hahahaha”.
”I am so emotionally drained after this day. I need to get home and sleep, alternatively get drunk. I’m so tired of being drunk all the time” fortsatte jag på konversationen.
”So don’t drink. I am tired of getting drunk as well so I don’t drink. You should be 10 times more tired of getting drunk than me”.
”Haha yeah, need to go and check on my liver”.

Så nu sitter jag här och dör långsamt som jag har gjort hela dagen. Funderar på att gå förbi Edward’s kontor och önska honom lycka till och dra hem direkt efteråt. Så jag kan dö i min ensamhet hemma.

2 comments
  1. Linnéa said:

    Fy vad nervöst och stressande. Men det finns väl inget du kan göra direkt? Låt de där professorerna sköta sig själva. Sluta oroa dig och ta tag i alla problem först om de blir verkliga. Oro is a bitch. Kram <3

    • Har försökt att ta till mig av tipsen och inte oroa mig i förskott, vilket jag alltid gör. De har redan haft ett möte om mig men de är alla så kryptiska, ingen som säger något och jag håller på att tappa förståndet, vill veta samtidigt som jag inte vill veta, vet inte om jag klarar av svaret liksom. Men jag jobbar på och blir till superwoman och ”please-hire-me-I-don’t-want-to-be-homeless”. Puss <3

Kommentera

