January Blues

tumblr_mcm5lgwuH61qh2n1mo1_500_large

Tillbaka till kontoret, första veckan på 2013. Edward är inte här, han skulle komma in imorgon hörde jag från Birdie.
Det är väldigt tomt här och de flesta har tagit ledigt över dessa tre klämdagar. Jag, Mats och professorn är på plats och jag såg Birdie sittandes ensam i sitt kontor några dörrar bort. Januari gör sig påmind i varje hörna. Det är grått och fuktigt ute, inte så kallt så man behöver klä sig i tjock vinterjacka. Jag tog på mig en A-linjeformad svart klänning med vitt krage på, mina favorit strumpbyxor som kommer från Vogue och ett par svarta overknees för school girl looken. Funderade ett tag om jag orkade ha på mig klackar idag och som vanligt var svaret nej, balansen är inte lika bra som när jag har druckit och kan gå i höga klackar. Det fick bli mina dr.Martens och min gråa kappa som nästan gav mig vårkänslor.

The Jag, min cykel, stod parkerad på sin vanliga plats och jag kände mig nästan liten slö när jag skulle låsa upp den, nästan som om jag hade glömt bort min rutin under tiden jag var i Sverige. Det har regnat under natten och Jag:en var helt blöt och hjulen stod inte rätt till. Jaha, någon har sparkat på min cykel i fyllan och jag måste ta mig till cykelaffären igen, börjar bli stammis där. Cyklar långsamt mot jobbet och försöker att starta igång hjärnan. Trafikljusen avlöser varandra och jag går på autopilot. Allting känns så främmande, så suddigt. Tillbaka till mitt liv i Köpenhamn som tar lite tid att vänja sig vid. Komma tillbaka till rutiner, säga hej då till Edward som flyttar i slutet av veckan och bestämma mig vad jag vill göra med mitt liv. Kan man gå i ide ett tag och vakna upp igen till våren?

6 comments
  1. ANNAWII said:

    Om du listar ut ett smart sätt att gå i ide på är jag definitivt med. Jag känner mig helt lost efter en veckas ledighet. Vet inte riktigt hur man kommer tillbaka till verkligheten…

    Kram finaste du <3

    • Haha jag med, orkar inte ta tag i grejer, eller har inte riktigt den där energin att börja någonstans. ”To do”-högen bara växer och jag vill ha lite extra dagar att sova på. Bara litegrann, stänga av lite.. tror att jag ska knocka mig själv med sömnpiller mot helgen haha :p
      Puss <3

  2. Angie said:

    Nej, vi går inte i ide. Vi kämpar på. skapar vår i våra hjärtan istället. På så sätt slösar vi inte våran tid, för 2013 är vårat år och varje dag ska räknas :).
    Ingen ska ta det ifrån oss. Inte han, inte dom. INGEN! <3

    • åh Angie önskar att jag kunde vara så pepp på 2013, måste bara vänja mig vid att saker och ting kommer att förändras i år. Är bara så utsvulten på trygghet, någon typ utav stabil grund att stå på.
      Januaritristess, har aldrig gillat januari, det känns som en meningslös månad, tror att i mitt huvud så börjar året i mars när jag fyller år haha :)
      Puss <3

      • Angie said:

        Puss. Hejar på dig :)

Kommentera

