I fell off the bike

tumblr_mewdf01lMV1rjmuvco1_500_large

Kommer in på jobbet med rufsigt hår idag och attackerar kaffemaskinen det första jag gör. Klint kommer in nästan samtidigt och ställer sig bakom mig. Jag tar ut två koppar från hyllan, en till mig och en till honom.
”You won’t believe what happened today” sa jag fortfarande hög på adrenalin.
”What happened?”
”I fell off the bike at the crossroads and all of my things got spread everywhere. The guy at the bike store that never makes me pay for anything picked up my stuff and gave them to me”.
”It is very slippery outside, I just saw someone fall in front of a hundred people or so at the cross-roads over here”.
”By the bike store?” frågade jag förvånad.
”Yes and everyone was watching”.
”Haha that was me” sa jag skrattandes.
”That was you?” Klint brast ut i skratt.
”Hey at least I know how to make an entrance” sa jag och skrattade för mig själv.
Väntade på Klint vid hissen, kaffeautomaten är väldigt långsam. ”Did I at least look good while I fell?”.
”Not from behind you didn’t” säger Klint fortfarande skrattandes.

”Dammit” sa jag och vi gick ut från hissen på vår våning. Såg den stora tavlan på väggen snett mittemot hissen för att försäkra mig att jag var på rätt ställe. Alla våningar ser likadana ut. Gick in på mitt kontor i slutet av korridoren och tog av mig jackan och slängde den över elementet bakom mig. Idag har jag på mig en svart A-linjeformad klänning med virkad vitt krage på, tunna svarta strumpbyxor och knähöga svarta tjocka strumpor. Dr.Martens till det för att tuffa till det litet men jag ser ut som om jag kommer rakt ut från sextiotalet.
Gick ut i korridoren igen för att gå till labbet och Edward stod framför mig och log detdär leendet som han har varje gång han tycker att jag är söt men sedan kommer på sig själv att det är slut mellan oss så han slutar le som en fåne och spänner axlarna istället. Jag sa ett glatt hej och gick förbi honom längre ner i korridoren. Idiot.

Går in på labbet och säger hej till alla. Berättar om min lilla olycka.
”Klint said that he saw a kid fall off the bike this morning!” säger Sølver som precis kom in på labbet bakom mig.
Jag börjar skratta högt och det gör de andra med.
”Well in that case then it wasn’t me” sa jag förnekande.
”Did he just leave you there?” sa Sølver högst allvarlig och redo för sin nästa punch line.
”He did, he did. I met him later by the coffee machine in the building”.
”A little girl lying there crying in the snow and he left you there?” sa Sølver leendes.
”Hey I wasn’t crying!” sa jag generad. Jag stod där vid destvatten maskinen och log för mig själv när jag tänkte på vad jag hade ställt till med. Birdie stod några meter längre bort och såg mig le.
”What happened?” frågade han nyfiken.
”I fell at the cross-roads by the bike store in front of hundreds of people”.
”And?”.
”I’m feeling a bit embarrased still”.
”You need to start caring less about things” sa Birdie och låg sådär harmoniskt som bara han kan göra.
”I know I know, I should” sa jag och log generad igen.

”Well I am sick today” sa Jens som gick omkring där i labbet.
”Sick in the head?” retades jag medan jag öppnade en hylla för att leta efter labhandskar i small. Alla de andra använder större storlekar.
”No that I’ve been my entire life but sick sick..” svarade Jens.
”And you came to work?” frågade Sølver.
”Hey if one would not show up at work if one was a little sick then Nat would never come to work” sa Birdie på rethumör.
”Hey I always come to work when I’m sick. We all know that I get bored at home”.
”You get bored at home? How can you get bored at home, buy a playstation or something” fortsatte Birdie på retandet.
”Well I need to talk to people around” sa jag lite lättsamt och gick in på den andra delen av labbet. Känner mig glad och flörtig idag och ser framemot att le mot Henrik på lunchen.

4 comments
  1. Hahaha jamen du, du får inte cykla i den här snön/isen, det är ju livsfarligt! :P
    Kram!

    • det var mitt eget fel för att jag ville showa off framför alla hur jag hoppar av cykeln i farten på ena sidan haha, där fick jag :p

  2. Frida said:

    men lilla!
    Du kan ju inte rammla! Tur att du hade hjälm! :*

    • Hihi ingen fara, jag slog mig inte men cykeln ramlade ner och slog i backen. Det var mest pinsamt framför alla som stod där vid röda ljusen :p

Kommentera

