Love’s the funeral of hearts

1051_large

Underbara, fantastiska, kloka människor som har hittat till den här lilla internethörnan. Ni räddar mig varje dag, ni finns alltid där för mig, ni kommer med så himla bra råd och ger mig mod att klara en till dag och en till månad. Ni får mig att känna mig lättare om hjärtat, lite i taget. Vill bara säga att jag är så glad över att ha lärt känna några av er här genom kommentarerna, så tacksam att det finns så fina människor där ute i världen, tack för att ni räddade mig idag <3

Jag är såklart nyfiken även på er andra som läser, så om ni har lust, lämna gärna en kommentar <3

Finns det någon som är här ikväll? Någon som vill snacka om vadsomhelst? (Jag är sällskapssjuk) Min cykel var insnöad och det gick knappt att gå på gatorna så jag hoppade över danskan ikväll och promenerade hem till tonerna av HIM-The funeral of hearts. Köpenhamn är täckt av vitt pudrigt snö överallt och det är så vackert där ute.

17 comments
  1. Olga said:

    Hej hej! Jag är här ikväll. Jag tänkte en knasig grej. Jag har gjort ett fotoreportage om illegala invandrare som bor i Berlin. Du kanske vill se det? Eftersom du är intresserad av foto och jag aldrig slutar pladdra om mina projekt. Jag vet inte om du ser min emailadress när jag kommenterar. Om du gör det så kan du ju skicka ett mail till mig om du har lust så skickar jag över bilderna. Kram på dig!

    • Hej jag vill jättegärna se ditt fotoreportage, skulle vara en ära att få ta del av ditt arbete Olga. Skicka gärna till thesadbox@gmail.com (sitter här med spänning) <3

      • Olga said:

        Skickat! Jag väntar med spänning på ditt omdöme:)

      • jag fick tårar i ögonen <3

  2. Linnéa S said:

    Det räddade mig himla mycket också, att hitta din blogg och dina tankar och alla andra fina människors tankar också. Känns som att alla brustna hjärtan fått lite mer kraft att läka, kanske. Jag tittar på Nobelfesten, dricker te och tänder hanukkahljusen. Längtar efter nästa år som jag hoppas blir bättre än detta. Vad gör du nu fina?

    • Åh Nobelfesten, känner mig så efter när jag inte har tv, har helt tappat koll på världen. Jag dricker också te, en chai-variant från Netto och försöker lyssna in mig på Dry the river, lite Mumford & Sons över dem men kan inte bestämma mig om jag gillar dem eller ej. Funderar på om jag orkar skriva ett långt inlägg om fredagens utgång..det var en rätt så rolig kväll trots all Edward drama :)
      Fundilerar även på att påbörja något photoshoprojekt som som vanligt inte kommer att bli till något utan bara hänga i luften :) Vad är dina planer för imorgon? :)

      • Linnéa S said:

        Jag hade inte tv i typ två år, och jag tyckte det var skönt egentligen, det går så himla mycket dåligt på teve ändå, dock är Nobelfesten lite tradition att se (dock inte alla fem timmar, haha). Hm, har aldrig hört talas om dem, ska kolla upp det, älskar ju Mumford & Sons, har indoktrinerat min trettonåriga lillasyster att gilla dem också. Vill jättegärna läsa inlägg!! Imorgon ska jag till sjukhuset och hänga runt och röntga mitt finger, stukade det för typ två månader sedan men det är inte bra, så är rädd att någon har gått av eller så. vad ska du göra? :)

      • Uhh jag tycker inte alls om sjukhus och läkare, bara den där lukten så fort man går in på ett sådant ställe. Kanske för att jag har spenderat så mycket tid från akut till akut, från rum till rum inkopplad i sladdar..uhh, jag får rysningar. Men lycka till och hoppas att det går smidigt.
        Jag ska träffa Caro imorgon och vi ska iväg och shoppa och äta pankaka. Det var så himla längesen jag såg henne, hon har haft hjärnskakning ett tag och sen åkte hon till norge för att åka skidor och ringde mig det första hon gjorde när hon var på dansk mark igen om att hon hade läst på bloggen och att jag skulle ignorera honom och låtsas som ingenting på jobbet. Jag och Mats slog vad i fyllan om att vi skulle ha nörd-thursday på jobbet och dyka upp som nördar så jag måste skaffa mig lite accessoarer för att förstärka min inre nörd haha. Har du något tips på en bra tv-serie? jag har sett klart alla mina favisar nu typ

  3. Linnéa S said:

    Hade svarat men det försvann :(( Mina bästa serier är : Glee, Girls, Gossip girl (mycket på g!) och Pretty Little Liars (ok skäms) samt Homeland. Även Twin Peaks såklart, bästa serien någonsin. Vilka följer du?

    • Följde gossip girl ett tag men inte sen jag och john gjorde slut och tv fortfarande fanns i mitt liv. Men min senaste besatthet har varit Suits, åh folk i suits på en advokatbyrå och Harvey Spector som jag är kär i haha.
      Utöver Suits följer jag Mad Men, The vampire diaries, True blood, The walking dead och två sitcoms, The big bang theory & How I met your mother. Mats vill få mig att börja kolla på Chuck, det var han som fick mig att kolla på suits till att börja med och sen var jag fast :D
      Twin Peaks, vad handlar den om? kan det vara something for me? :D
      Jag har harvey spector (suits) och don draper (mad men) abstinens nu och letar efter en serie i de banorna..men välklädda män haha. När man inte får ha de i verkligheten så.. :p

      • Linnéa S said:

        Åh, älskar också Suits, missade den! Mmm alla män i den <3

        Twin Peaks är ju en ikonisk serie, den MÅSTE man liksom ha sett. Såg hela första säsongen (finns två säsonger men första är bäst) julen 2010 när jag hade influensa i tre veckor, fick typ hallucinationer för att den är så skruvad: http://www.youtube.com/watch?v=i7d0Lm_31BE

        okej den ser inte SÅ rolig ut på introt, men handlar iaf om en sjuttonårig tjej (laura palmer) som blir mördad i ett litet samhälle som heter twin peaks, så det är en mordgåta i grunden.

  4. linnea said:

    Insnöad cykel suger, är sjukt nöjd med att ha cykelrum i källaren (även om källaren är läskig haha)! Kul att vara glad för det lilla.
    Jäkla snö, att den inte tar slut? i förra veckan fick jag leda cykeln halva vägen hem för att jag bokstavligt talat inte kom framåt, ganska komiskt. Nu ska jag sova dock, en sista kik bara, imorn 8.15 väntas föreläsning & sen tentaplugg.
    Lät som du skötte dagen himla bra förresten (:

    • Jag fick nostalgi häromdagen om chalmerstiden och när man satt och tentapluggade från morgon till kväll. Hur mycket man led och ville spy över alla sina anteckningar. Sen kände jag mig tacksam över att jag inte har tentor längre, plugga är såå tråkigt. Minns att jag sa högt på min sista tentaplugg ever ”jag hoppar av nu, jag orkar inte mer, jag hoppar av!!” haha. Vad har du tenta i? Min första december utan tentaångest, shit, hade helt glömt bort, har varit så upptagen med hjärtesorgen att jag missade decemberglädjen :D

      • linnea said:

        Jag hyser någon sorts hatkärlek till plugg. Tycker ändå det är kul men stressen & ångesten hade ,man ju gärna hoppat. Har lin.alg tenta på måndag, så jag har ju lite tid kvar innan jag är färdig om vid säger som så.
        Njut av decemberglädjen för mig med. Idag hoppas jag att vid blev klara med vårt cadprojekt åtminstone. Stor glädje om jag slipper cad på ett tag. Bara matte & matlab kvar innan jul (:

      • åh kämpa på & lycka till. Hoppas att du krossar tentorna <3

  5. Alltså den här snön förstör mitt liv. Känner mig som en patetisk jävla lodis som inte har råd med vinterskor och vinterjacka utan går runt med isiga fötter och skakar hela tiden. Blir förbannad på folk som vill att jag ska komma över och hänga hemma hos dem och vill bara skrika MEN FÖR HELVETE GÅ SJÄLV UT LÄTTKLÄDD I 10 MINUS DITT SPÅN!

    Haha. Fast så kan man ju inte säga… ;)

    • Hoppas att du får ett av de jobben du sökt fina, förstår att du inte vågar köpa vinterskor och jacka före du vet och det är så sorgligt att det ska vara så, att man ska pendla från jobb till jobb när man har en akademisk utbildning i ryggen. Jag köpte min jacka förra året och den håller mig varm i några år till förhoppningsvis (hade inte haft råd i år kan jag säga). kram <3

Kommentera

