I think he cheated on me

tumblr_mertjorNRx1s00kmho1_500_large
I fredags var jag och Mats ute och spelade dice game på en fredagsbar nära vårt jobb. Vi skrev ner sex stycken utmaningar på hans mobil och turades om om att kasta tärningen. Mer om det i ett annat inlägg, för nu är det någonting som gnager mig, som jag inte kan släppa, som handlar om Edward. Vi ska jobba ihop imorgon hela dagen igen och saker och ting är ur balans.

I fyllan i fredags fick jag en fråga i min hjärna och jag har inget filter, det jag tänker kommer ut oftast. Jag frågade Mats om det var något mer som hände i Singapore, för att jag hade det på känn att jag missade en pusselbit. Det är inte första gången som jag frågar honom, jag har frågat honom fler gånger förut och han ger mig alltid samma svar, ”I don’t know, you should ask him”. Han berättade att det var en fest i Singapore på någon rooftop bar såklart (jag hatar singapore och dens rooftop barer). Det var massa tjejer där, några working girls, några bara horny enligt Mats. ”Shit was going down and I left the place, I have a girlfriend and that place was going too far”. Edward stannade såklart.

Varje gång han svarar på min fråga så lyssnar jag efter något som låter annorlunda, någon extra betoning på ett visst ord. Något som ger mig information om vad som hände. Den här gången kände jag detdär hugget i magen, kände samma känsla som dagen innan han lämnade mig och jag blev besviken, jag blev sur. Sur på Edward som inte kan säga det rakt på mitt ansikte, sur på honom för att Mats såg honom dansa med en tjej där när Mats var på väg till att gå därifrån. Edward dansar inte, han dansar bara om han verkligen, verkligen, tycker om någon. Han dansade ibland med mig när jag flörtade med honom och förförde hans bättre vetande. Han dansade med henne och fastnade på bild med henne och blev taggad på facebook. Jag rengjorde toaletten och köket och tvättade golven väldigt noga den kvällen medan jag grät av ångest. Jag visste att något inte stod rätt till.

Jag tänkte att nu får han höra, han som tänker flytta till singapore utan att säga något, han som bara lämnade mig sådär och brydde sig inte om att säga varför. Han ville att jag skulle komma över honom när jag var som mest kär i honom. Jag förstod inte då men jag förstår nu. Han hade gjort något, gått bakom min rygg för att lägga ett lock på sina tankar, för att komma till ”the point of no return”. Men jag fick aldrig höra varför, vad det var, jag fick bara höra att han aldrig fick känslor för mig. Att varje gång vi bråkade pga att han var så avstängd så förflyttades han känslomässigt bakåt, tills han inte kände sig glad längre. Tills han kom fram till att jag gjorde honom ledsen och bestämde sig för att klippa mig ur sitt liv.

Jag skickade ett sms till honom i fredags, mitt i min besvikelse.

”I cannot believe you cheated on me while we still were together, nicely done Edward, nicely done”.

Får svar från honom direkt efter.

”Huh?”

Mats kände sig tvungen att skriva till Edward, så han sms:ade:
”Vi är på fredagsbar, hon frågade om Singapore och jag sa att jag lämnade festen, att jag inte vet något”.
Mats fick svar:
”Nice wingmaning Mats :(”
”Hon extrapolerar från det jag sa till sina egna slutsatser. Jag vet ingenting om vad som hände den kvällen, jag lämnade stället och gick till mitt hotellrum”.
”Jag vill inte ha några problem tills jag åker till Singapore” svarade han på Mats sms. Sedan fick jag ett sms lite senare.

”Nat, I really like working with you and want to be your friend, but you complicate things when you send me texts like that. I don’t know why you think I cheated on you, and I wish you would look forward instead of being caught up on something we had, which just didn’t work out.”

(jag antar att han inte trodde att jag fick läsa Mats sms)

Vi måste vara på labbet sittandes bredvid varandra imorgon. Jag vet inte hur jag ska bete mig. Snälla hjälp mig, säg vad ni tycker om det hela och vad jag ska göra. Hur ska jag bete mig? Jag vet inte om jag kan låtsas som ingenting men jag vill inte förstöra för de andra på jobbet. Jag är inte han.

14 comments
  1. Linnéa S said:

    Usch, förstår att det känns jättejobbigt. Spontant hade jag sagt att du bara borde ignorera honom, men jag vet ju själv hur svårt det kan vara. Är också sådär med mitt ex (som jag, thank God, dock inte behöver se varje dag) att jag liksom pendlar mellan att vara helt cool och bara ”nä, men allt är jättebra, jag mår bara bra och är peppad på min flytt” och att vissa gånger faktiskt erkänna att jag har svårt att komma över honom. Är liksom för mycket känslomänniska för att bara kunna spela hela tiden, antar att du också är det. Hur känner du själv att du vill göra? De på ditt jobb gillar ju dig mycket, det märks ju när du skriver om jobbet och dina vänner där, och jag tror faktiskt att de tycker han är den ”dumma” i den här situationen.

    Jag har nog inget bra svar egentligen, men jag tycker nog INTE att du ska konfrontera honom, i varje fall inte på något dramatiskt sätt. Vet du, fina Nat, att jag tror det kommer bli bra när han flyttar, för tro mig, det är så mycket enklare att börja glömma och komma över någon som inte finns i ens närhet hela tiden. Hatar att vi måste ha så trasiga jävla hjärtan, hoppas 2013 blir året då vi antingen blir lyckligt kära eller blir lyckliga ändå, i oss själva. Puss.

    • Jag ignorerade honom idag, han försökte att komma då och då på labbet och ställa dumma frågor om hur det gick och om jag behövde hjälp..kl 4 på eftermiddagen..eh okej. Jag svarade kallt men fokuserad på det jag gjorde utan att ens titta på honom. Ville inte, han är en douche, bättre att hata honom än att sakna honom. Då mår jag inte lika dåligt iaf. Hur ofta hörs ni, du och ditt ex? Träffas ni något längre?
      På våren alltså, jag har stora förhoppningar på våren <3

  2. frida said:

    jag håller med linnea. De verkar gilla dig på jobb och det är faktiskt en jobbplats, det här låter kanske elakt men du ska nog jobba på och vara professionell, det kommer du vinna på i längden :) Bara ignorera honom och vad som hände i helgen. Du kan ju inte veta att han var otrogen eller hur? och om han inte var det så är det ett jäkla påhopp och han har rätt att vara arg på dig. Om han var otrogen, ja inte är han värd allt detta då?! Då är han inget att ha! Du ska vara med någon som inte kan såra dig som han har gjort. Var han otrogen kan han vara en sådan som förnekar till det sista, det finns ju ingen som kan säga att han VAR otrogen för det var ju i Singapore. Dessutom är han väl någon slags chef och det kommer inte se bra ut för honom om det kommer ut att han var otrogen. Inte lönt att lägga energi på det, han kommer aldrig erkäna tror jag :/ kärlek till dig ikväll :*

    • Tack fina, jag tog till mig de underbara råden här och var väldigt samlad idag. Det gick lättare än jag trodde, jag trodde att jag skulle gå sönder men jag gjorde mitt jobb och gjorde hans också för jag orkade inte ha honom där sittandes bredvid mig. Fick jobba till halv 7 ikväll men fick en hel del gjort. Han kom in på mitt kontor senare när jag satt med datan och pratade om resultaten, ville klippa till honom och be honom lämna mitt kontor..men nu blev det inte så, Nat proffsig karriärkvinna haha :D
      kärlek till dig med ikväll, tack <3

  3. Hannah said:

    Blir så ledsen av att läsa det här, usch :( Förstår verkligen hur du känner dig! Jag önskar att jag hade något bra att säga nu om hur du ska göra, men det har jag inte, mer än att följa ditt hjärta. Skitsvårt sånt här, man vill så gärna konfrontera men kanske inte arbetsplatsen är det ultimata stället för att göra det? Hur det än blir så önskar jag dig all lycka till!

    • Jag vill så gärna säga något till honom men det går inte att prata med honom. Han är så avstängd och jag vill inte höra fler lögner. Jag kanske borde säga något innan han åker till singapore eller bara låta det vara och vänta på bättre tider, på en vår fritt från honom, en ny början. Det känns så läskigt men det blir bra det.
      Tack fina, det betyder mycket att ni skriver här och tänker på mig ibland <3

  4. linnea said:

    Totalt värdelös situation ju. Vill skriva något bra, men vad är bra när det ena alternativet är sämre än det andra? Hoppas dagen löser sig till något bättre! Häng i, du förtjänar bättre (:

    • Jag kämpade på idag och höll huvudet högt. Han förtjänade detdär sms:et, det kanske var lite onödigt eftersom nu är allting förvärrad igen, det är konstig stämning på jobbet och kanske för att de andra också påverkas av hur jag mår och kanske för att Edward är helt avstängd nu igen och jag har förmodligen stängt den där pratmöjligheten för alltid. Men jag har inte gjort något fel och jag får komma ihåg att hålla huvudet högt istället för att plågas av ångest varje dag. Tack söta <3

  5. Elena said:

    Håll ut! Jag tror inte att det är lönt att konfrontera honom. Han ska ända dumförklara dig för att du har känslor typ. Han är inte värd det.

    • Nej han är inte värd det, jag måste släppa honom nu, jag tror att det blir lättare när han åker och man inte ser honom på ett bra tag. Han är inte värd all ångest han orsakar mig, särskild när han själv är helt ovetandes om hur hans beteende påverkar mig. Himla killar!
      <3

  6. Stå ut och håll ut fina du <3 Långsiktigt så spelar det ingen roll om han var otrogen eller inte. Jag tror verkligen din väg från honom kommer bli rakare när han flyttar… Du behöver få glömma honom ordentligt. Jag tror det kloka är att ignorera honom. Det är tyvärr bara destruktivt att hålla fast vid sådana killar, hur mycket man än bryr sig och vill vara vän bara… Kram!

    • Du har så rätt, jag börjar nog inse det lite själv också att han är som ett gift, tog sig in i mitt system bara för att förstöra allting och sedan låtsas som ingenting. Jag vet inte varför jag vill så gärna finnas där för honom när han inte anstränger sig det mesta för att vara där för mig. Det är infekterat och just nu även om det skrämmer mig så mycket att han inte kommer att finnas i samma land som jag så vill jag att han ska åka. Jag kommer inte över honom när jag ser honom varje dag. Himla helvetes hjärtesorg :(

  7. Linnea said:

    Han kanske var otrogen, han kanske inte var det. I slutandan sa gor det skitont att ens forestalla sig det, jag vet. Jag vet ocksa att JAG har varit manniskan som var otrogen for att komma till ”Point of no return” som du sager, och det ar inte en kul plats att vara pa, det ar fortfarande nagot som jag mar daligt over.

    Som alla andra sager, konfrontera honom inte. Slosa inte mer kanslor pa nagon som inte ar vard det. Forstor inte for dig sjalv pa jobbet. Fokusera pa dig sjalv och bit ihop, nar han har flyttat BLIR det lattare, jag lovar. Avstand ar det basta som finns for att komma over nagon. Och du, den basta hamden ar ett bra liv. Kom ihag det. xx

    • Jag har också varit där Linnea, to the point of no return, efter 5 år med John så träffade jag Edward och jag visste att jag ville göra slut men det hade inte sagts sådär definitivt, vi hade bara pratat lite löst om det. Så det skulle inte förvåna mig om Edward gjorde så mot mig också, idag tänkte jag att jag förtjänar det, att detta var karma som var efter mig, att jag har själv betett mig som ett svin och att jag förtjänade detta :(
      Jag tänker aldrig mer bli ihop med någon som jag jobbar med. Det blir bara konstigt, konstigt om man är alldeles kär, konstigt att ses varje dag och konstigt om det tar slut. Jag kanske behövde lära mig läxan..
      Försöker att stå ut de få dagar som är kvar. Sedan ska han till andra sidan jorden..åh herregud, kommer att sakna ihjäl mig :(

Kommentera

